aku BERDOSA?

mula-2 sekali aku pung ta tahu lah bagaimana nak memulakan sesi luahan perasaan. aku tak tahu nak luah dekat sape-2 sebab aku takut. -..-'. apa yang aku takut sangat? aku rasa macam dosa je simpan kesalahan dia. judi tu HARAM kan? erk, tanya soalan mintak kaki pulak. budoh! aku tahu dosa. tapi aku tak buat pung. orang lain yang buat.

aku macam sembunyikan kesalahan dia dari pengetahuan orang-2 yang WAJIB tahu. macammana? kalau aku bagitahu, KANTOI. lepas ni aku dah tak akan tahu apa keJAHATan lain lagi yang dia akan buat. sebab tu la aku simpan. dia PERCAYA yang aku tak akan bocorkan rahsia dia.

nak nanges BOLEH? aku ni dah la takde sapa-2 nak mengadu. aku just bagitahu BFF aku je. budak uh dah la kecik ag, kecik-2 dah main judi. tu lah budak sekarang. aku nak HALANG aku tak mampu. aku nak TEGUR, aku takut dia kata aku bajet ALIM.

dia bagitahu aku, member dia dapat 2000 sebab tikam nombor. nombor tu kena. aku dengar je cite dia. siap belanja dia hang ag, aku diam lagi. aku tahu dia tak main nombor ekor just maen yang macam kuda tu kod. tah la tataw aku. bercerita dengan member. dia kata dia tak pernah pung menang, sekadar mencuba nasib. tapi dia kata kat aku yang dia nak try gak macam member dia. mana lah tahu kan menang -..-' .

aku, aku. tah. haritu dia belanja aku topap. aku tak tahu mana dia dapat duit banyak-2. dia kata kat sekolah dia tolong member jual barang, kalau ade customer dia dapat lah gaji. aku pung tah la. tapi aku amek je. aku buang rasa prasangka.

aku ni dah la banyak buat dosa. tambah lagi dengan dosa dia.

YA ALLAH, aku tak tahu lah nak buat apa. taubat? aku takut dosa lama aku ulang lagi -..-'.
macammana aku nak nasihat dia? aku takut! 

Post a Comment

2 Comments

  1. ya ALLAH , berat masalah nih ... kena jugak nasehat dye , kalaw dye tanak dgr , tuh dah antre dye nan tuhan , tayah nak takut owg kate kite budget alim sebab pandangan ALLAH tuh lagi penting , hm , jz bg pendpt , sis pown penah adew sahabat cmni n kawan sampai sekarang , lame jgk sis nak amek mase nak nasehatkan dye , tp takpe , kuatkan diri , sebab kena nasehat gk , kalaw tak sampai bile2 pown dikatekan bersubahat .. jangan cerita kt owg , takut nanti mengaibkan dye lak , pikrlah care terbaek , tegur care paling lembut , insyallah ~

    ReplyDelete
  2. @cweet pinky insyaallah. kalau kite kuat kite cuba nasihat die

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.