KASIH NYA SUAMI ^^

waktu tengah bosan aku jenjalan dekat dashboard tanpa arah tuju. tergerak hati untuk men 'CLICK' tajuk tu. aku baca. ada sambungan. aku terus ke blog lelaki nih.

YA ALLAH. sumpah demi ALLAH aku tak percaya rupanya dalam dunia ni masih ada lagi orang yang berhati mulia macam lelaki itu. lelaki itu lelaki yang sanggup berkorban demi isteri tercinta. air mata aku macam nak mengalir keluar, tapi tertahan sebab aku rasa aku tak perlu nangis. itu kan ujian ALLAH pada hambanya. dia disayangi kerana itu dia diuji. 

betapa kadang-2 ALLAH sengaja memberi kita ujian yang terlalu berat pada orang tersayang. kita tak mampu untuk tanggung. tapi kita lupa. ALLAH buat macam tu sebab dia ambil berat pasal kita kan? berbalik pada lelaki itu. aku tabik spring dekat dia sebab dia sanggup berhenti kerja semata-2 nak jaga isteri tersayang 24 hours. ada yang sanggup buat macam ni? tak da. sebab sekarang semuanya memerlukan duit, so kalau tak de duit tak boleh hidup dan sanggup mengabaikan orang tersayang kan? 

lelaki ini lelaki yang tabah. lelaki yang sanggup menerima isteri dengan seadanya. saat mereka disatukan, sesungguhnya dalam diri sudah memegang amanah. amanah yang tak akan dipersiakan. iaitu tak akan sesekali mengabaikan isteri tercinta.



semoga ALLAH memberi kesembuhan pada isteri lelaki ini. semoga lelaki ini terus sabar dan tabah dalam mengharungi liku hidup yang telah ALLAH aturkan. 

isteri lelaki ini mengalami brain damage tak mungkin dapat disembuhkan kecuali dengan izin ALLAH. kerana dia yang berhak ke atas sesuatu. bagi mereka yang ingin membantu meringan kan beban boleh lah menghulurkan bantuan pada : 

Nama : Abil Fikri Ahmad
Bank: CIMB Bank
Account No: 0506-0040577-52-1
H/P No : 016-2634258

 mohon share mudah-2 han mendapat pengajaran dari kisah cinta mereka :) . seorang suami yang bertanggungjawab ialah suami yang mencurah kan segala cinta dan kasih pada isterinya tanpa ragu. :)

ingin menegtahui lebih lanjut tentang cerita mereka? click --> SINI

Post a Comment

1 Comments

  1. ya ALLAH , sedehnyerr , cweetnye suami dye , harap dapat suami cmtuh jgk , kiter tataw mase dpn kiterr cmne kan , belum tentu kiter selamanya sihat , sempurna berkemampuan :)

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.