Andai aku dinikahi





Andai aku dinikahi,
Biarlah kekurangan ini tak pernah dinilai,
Biar aku kelihatan sama seperti mereka,

Andai aku dinikahi,
Biarlah hatinya merelakan,
Aku dicintai segenap waktu,

Andai aku dinikahi,
Biarlah tidak diungkit segala kekurangan,
Yang pernah terzahir atau tersingkap,

Andai aku dinikahi,
Biarlah kerana ketulusan,
Untuk mengajak aku membina bahagia,

Andai aku dinikahi,
Biarlah cinta ku dihargai,
Hingga ternanung disyurga Allah kelak,

Andai aku dinikahi,
Biarlah jiwanya redha,
Aku menjadi ibu pada anaknya,

Andai aku dinikahi,
Biarlah seluruh hidupnya disemadikan,
Sekadar mencintai aku,

Andai aku dinikahi,
Biarlah kerana kasihnya kepada Tuhan,
Menjadikan aku zaujah syurga,

Andai aku dinikahi,
Biarlah cinta pada Tuhannya,
Tak pernah terkurang walau sekelumit,

Andai aku dinikahi,
Biarlah aku hidup dalam ketenteraman,
Rumah tangga bahagia,

Andai aku dinikahi,
Biarlah aku meniti perjalanan,
Dengan kudrat melengkasi bersama,

Andai aku dinikahi,
Biarlah Tuhan menjadi saksi,
Bahawa hidup ini dijaga oleh Adam yang menyayangi,

Andai aku dinikahi,
Biarlah aku yakin,
Dia mampu menjaga seluruh hidupku,

Andai aku dinikahi,
Biarlah aku percaya,
Tuhan telah titipkan dia buatku,

Andai aku dinikahi,
Biarlah aku mengerti,
Dia lah cinta yang tak pernah ku jangka,

Subhanallah. Cinta yang terzahir hanya milik Allah yang tak pernah tersingkap dek waktu.
Subhanallah. Pelihara cintaku yang engkau kurnia hingga syurga abadi. 

Post a Comment

3 Comments

  1. Salam perkenalan...
    jemput visit blog saya and follow me back ^_^
    http://wwweffafarhana.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. semoga dijodohkan dengan yang diidam idam kan..:)

    ReplyDelete
  3. Semoga bakal somi mempunyai ciri2 yg di idami :D

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.