Budak Bandung Laici






Dah lama sangat rasanya aku tak review. Harini aku nak riview sorang blogger lelaki. Tujuan aku nak review bukan untuk mendapat nama atau mencari populariti tapi sekadar memperkenalkan beliau pada pengunjung blog blog aku yang tak seberapa. Secara tak langsung akan terjalin satu ukhuwah baru disitu. Mulanya saling tak mengenali. 



Maaf tuan empunya Budak Bandung Laici. Aku ambil gambarmu tanpa kebenaran dan tanpa minta izin. Bila kau tinggalkan gambar gambarmu di blog, jadi aku fikir kau menggunakan nya secara public. Maaf sekali lagi. Aku mula rasa kewujudan Budak Bandung Laici ni semenjak aku meng google sesuatu. Sesuatu tapi aku lupa sebenarnya. Dari situ, aku mula tahu, Budak Bandung Laici ni memang suka blogwalking dan meninggalkan jejak pada sahabat sahabat blognya. 


Lepas encik google buat satu pertemuan dengan penjejakian blog beliau, aku mula rajin terjah entri entri dia yang lama. Apa yang buat aku tertarik nak baca entri dia ni, sebab cara penulisan dia yang bersahaja. Maaf kalau aku katakan, aku ni minat pada bidang penulisan. Dan aku terikut ikut cara dan gaya Gordon Ramsay (juri Masterchef US) saat membuat ulasan tentang makanan.



Jadi aku boleh katakan, cara penulisan Budak Bandung Laici yang bersahaja buat aku dapat rasa aura cara penulisan beliau. Macam mana aku nak bagitau perasaan tu biar korang dapat rasa sesuatu saat aku membaca setiap entri beliau. Sesuatu yang buat aku fikir, dia menulis bukan untuk buat orang baca entri dia dengan secara 'paksaan' tapi dengan kerelaan hati sendiri. Dia menulis menggunakan hati. Bukan pada buah fikiran yang melulu. Faham tak maksud aku? Yelah, kadang kadang ada sesetengah blogger cara penulisan dia lebih kepada macam bercakap sendiri dan mengharap orang lain baca. Macam aku jugak. Hakahaha. Dengan harapan entri yang aku baru update konon kononnya akan diterjah lah apa jadah la. Tapi dia ni istimewa sikit. 



Tapi aku rasa ade sesuatu yang comel ditinggalkan dalam entri beliau. Nak tau? Icon icon yang dia guna untuk menutup sesuatu entri. ontoh [-,-] [^,^] . Macam ada jiwa penyayang. Ceh. Konon. Aku cuba kongsikan apa yang aku rasa lah. Betul atau tak, itu tuan empunya badan je yang boleh jawab persoalan aku. Lagi satu, semenjak aku dah ubah template aku jadi kosong tak lagi berbunga madah, aku mula minat pada template yang berlatar kan warna putih. Memandangkan, Budak Bandung Laici ada ciri ciri tu, itu membuat kan aku makin suka nak bertenggek dekat blog dia. Sekadar membada entri entri lama yang ditinggalkan. 



Berkenaan header pulak, Budak Bandung Laici ni memang suka mengupdate header mengikut situasi. Aku baru je terjah blog beliau sebelum menulis entri ni. Dia dah tukar header dengan menggunakan tema "AidilAdha". sebelum ni, kalau tak silap aku header dia pasal "kemerdekaan". Jadi setiap kali adanya peristiwa peristiwa penting pasti header tu akan bertukar wajah. Rajinnya lah beliau. Cukup kagum. Header yang cukup simple dan menarik tapi mampu buat pengunjung mengerti akan makna gambar yang diulah pada header. 



Semenjak beberapa menjak aku mula cuti semesta, makin kerap aku jejak beliau. Harini selesai aku masukan beliau dalam bloglist istimewa. Aku nak baca penulisan dia hari hari. Bukan entri yang dia sampaikan. Bongok tak? Hahhaha. Ha korang. Terlupa nak bagitau, walaupun beliau seorang jejaka, tak salah rasanya kalau beliau memiliki bakat memasak. Beliau ni macam suka pada dessert :') Jadi beliau ada membuat perkongsian resepi. Aku tinggalkan link disini. 




Beliau juga rajin kongsi contest contest yang dianjurkan nuffnang atau seangkatan dengannya. Jadi aku rasa tak rugi kalau korang berkenalan dengan beliau :') **aku rasa dia peramah, tapi .. Mungkin . Tak mungkin dia akan tegur aku. -,- kbye


Jadi aku rasa cukup sampai situ je perkongsian aku. Meh terjah blog beliau --> Budak Bandung Laici

Post a Comment

4 Comments

  1. Assalamualaikum Mieza
    One word - terima kasih.
    BBL ni biasa2 la. terima kasih untuk review ni. ikhlas sangat sampai nak nagis baca sampai habis. terima kasih sekali pagi. done follow Mieza.

    recent post : Suka Atau Kecewa Beli Online

    ReplyDelete
  2. sound like someone getting crush.. :) omg,omg,omg..haha gurau2

    ReplyDelete
  3. @Shazrizal Shahmy Kau merepek apa ni? kau nak kene lempang ye dengan aq gile? hahahha

    ReplyDelete
  4. Miza. Kau tknak review blog aku kaa ? :p

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.