Rindu Abang EkalDude


Lama rasanya aku tak update pasal EkalDude. Dulu masa mula- mula aku nak menapak dalam dunia blogspot ni, dia diantara orang yang banyak tolong aku. Aku banyak jugak cerita pasal dia dalam entri aku yang lama-lama. Dari situ aku belajar macam benda. Serius. Aku rindu blog dia. Dah lama dah dia tak update entri baru :'( .


Walaupun aku tak letak blog EkalDude dalam bloglist aku, aku tetap jugak menjengah blog dia. Tertunggu-tunggu entri baru. Makin lama makin takada. Hidup mati hidup mati je blog dia seyh.


Aku ingat lagi, dulu waktu aku tengah dungu macam mana nak buat header kebabom, dia lah satu - satunya blogger yang menghulurkan bantuan tanpa  mintak dibalas. Dia buat kan aku header. Aku nak tunjuk pun gambar dah tak ada. Ni lappy lain. Kalau ada dulu pun aku dah format lappy  ni banyak kali. So dah terbuang. Sayang. Dah tak ada kenangan.


Sekarang aku update cerita pasal dia semua dekat facebook. Tapi masalahnya facebook pun dia dah jarang update. Susah nak nampak batang hidung dia. Cuma kadang kadang dia banyak berseloroh dengan wajah kacak dia. Hahhaa. Oke dia comel. Anak mummy :'D .


Giler ah, bila teringat balik kenangan masa mula mula aku nak menapak dalam dunia blog ni banyak jugak lah cabaran. Mungkin orang nampak orang dungu macam aku yang mula mula nak bukak blog dan memiliki blog ni tak ada bende pun. Nampak biasa biasa. Sebagai kanak kanak dibawah umur, zaman masih sekolah batak jugak nak ada blog, cabaran paling besar ialah aku terpaksa menapak carik CC semata mata nak edit blog, dan update blog. Masa tu memang jauh. Kena lalu highway jalan kaki seyh. Paling best, aku pernah kena halau dari CC. Asal ada CC je aku bantai masuk.


Kebanyakkan CC area rumah aku tu banyaknya tempat judi. CC tu nak mengaburi mata pihak berkuasa je. Huhuuu. Aku ni dengan serabai habau nye. Lawak lawak. Lagi satu yang aku ingat. Waktu umur aku 14 tahun, aku mohon jadi pengawas pusat sumber sekolah. Aku bukan apa, aku cuma nak online. Hahha. Kalau jadi budak biasa dapat online sejam je. Tak boleh lebih lebih. Kalau jadi pengawas pusat sumber dapat lah online lama sikit. Tapi aku memang selalu sangat curik masa bertugas. Cikgu aku pernah baling rotan dekat aku.


Jantung aku habau seyh. Kecut tekak rasa takut gile weyh. Tapi masa tu akaun blog yang aku buat dah tak ada. Dah banyak sangat la. Kalau ada pun time tu aku tak berapa nak reti pakai. Sampai lupa paswed dengan e-mail segala. Ni blog blog yang aku dah tak guna. Lepas aku tukar link blog, terus je ada orang report kat aku, link blog aku dah ada orang amek. -,- .

http://kekapasberceloteh.blogspot.com/ - Ni paling latest sebelum aku guna http://www.kanvasdakwat.com
 http://kekapas.blogspot.com/ - Ni tak ingat lah.
 http://gulewkapas.blogspot.com/ - Ni zaman zaman batak dengan blogskin. Hahahha. Bila baca balik kelakar sangat. Ayat budak sakai mana tah kan. Hahhaha.


Tapi itulah semua kenangan. Eh aku dah merepek sampai mana tah. Actually main point dia kat sini, aku nak cakap, aku rindukan EkalDude. Aku tau, dia busy dengan study dia. Tapi, tah la. Dah lama aku tak gurau gurau kasar dengan dia kat facebook. Itu je yang menghubungkan aku dengan dia. Dalam banyak banyak entri dia. Ada satu entri dia, yang buat aku nangis. Entri tu entri bodoh bodoh je sebenarnya, tapi yang buat tersentak kat hati tu, sebab ikhlas nya dia berkongsi pengalaman dia. Dia nak bagitau dia bukan lah budak pandai macam yang orang pandang.


Dia cerita pasal family, dia cerita pengalaman dia sekolah dulu. Dia pemalas, itu ini . Apatah lagi. Pengakuan jujur dari hati yang tak semua orang nak kongsi kan? Memang serius terkesan kat hati gua seyh. Itu antara sebab kenapa dalam banyak banyak blogger , aku memang respect cara dia. Aku pandang dia sebagai blogger yang pandai. Tak sangka sampai harini, aku masih lagi berperasaan macam tu dekat EkalDude.


Sampai satu masa, aku jadikan dia sebagai idola aku dalam dunia blog. Bukan setakat aku amik dia sebagai contoh blogger yang tak kerek, tapi aku jugak jadikan dia idola aku dalam pelajaran. Nak kata dia hebat? Aku cakap dia hebat. Tapi dia cakap tak. Tapi aku tetap nak cakap dia hebat. Kadang kadang aku terfikir, antara lelaki dengan perempuan yang dapat sambung belajar dekat universiti, aku lebih rasa malu dengan lelaki.


Kita tau, masa sekolah rata rata budak lelaki ni pemalas, kerja sekolah tak pernah nak siap. Kan? Aku tak dapat bayangkan macam mana masa sekolah lelaki ni memang malas gila, orang pandang pun nak tak nak je. tau dorang ni apa lah sangat nak masuk universiti. Sekali bila aku dapat belajar kat universiti, bila aku terpandang budak lelaki yang cuma bawak pensil dan pen dalam poket, tub tub jadi pelajar terbaik. Padahal aku tau, diorang ni suka buang masa berpeleseran dan main game je kalau tension. Ke main bola ke apa ke. Kalau nak dibandingkan perempuan yang struggle gile bila study.


Sebab tu aku memang respect gila dekat budak lelaki yang dapat masuk universiti. Bukan aku nak menghina tapi aku jadikan diorang ni contoh terbaik aku :). Dan salah seorang nya EkalDude. Dia belajar untuk jadi siapa dia sekarang pada mata orang ramai, dengan cuma secebis kekuatan yang tinggal.

# lelaki tu pandai cuma diorang tak tunjuk je :') Sebab tu pemimpin dipilih dikalangan lelaki :'D



Baca entri dia  kat sini --> Siapa cakap Aku Budak Pandai ?

Post a Comment

0 Comments