Warga Tua yang Tidak di Kenang budinya


Warga Tua yang Tidak di Kenang budinya


Warga Tua yang Tidak di Kenang budinya | Assalamualaikum. Warga Tua yang Tidak di Kenang Budinya. Saja aku nak bagitau. Dewasa ini, orang tua memang dah tak dipandang dan jasanya tak lagi dikenang. Tak percaya? Tengok je la masa naik keretapi. Masa aku pergi event breakout, dari KTM Batu Tiga. Ada dua orang perempuan tua cina berdiri. Ada rasa simpati aku nak bangun bagi dekat makcik tua tu. Tapi masalahnya kalau aku bangun, sorang jelah boleh duduk.

Sorang lagi kena berdiri. Macam kesian sangat je kan? So aku decide untuk biarkan je makcik tu. Kejam tak aku? Tapi kalau aku berdiri pula untuk bagi makcik tu duduk, aku tak tahu macam mana nak start panggil makcik tu suruh duduk. Tak kan nak suruh hakak bahang sebelah aku pulak bangun?Sedangkan penat dia berlari naik KTM sebab nak duduk. Alih - alih kena bagi dekat orang tua tu pulak? Perempuan yang duduk bersebelahan makcik tua tu pulak buat tak tahu je. Rasa bersalah. Aku tak tahu la apa tindakan aku. Aku rasa berdosa. Makcik tu kena berdiri sampai stesen KL Sentral. Gila tak jauh?? Kalau korang agak - agak buat apa eh? | Warga Tua yang Tidak di Kenang budinya

Post a Comment

0 Comments