Rasa


Rasa

Rasa

Seolah sudah tiada rasa yang bercanda,
Seolah sudah pergi,
Seolah hilang,
Jiwa kosong --
Ya jiwa aku kosong,
Tidak amarah, tidak kecewa, tidak gembira,
Tidak ada apa - apa,
Mana pergi?

Tidak habis lagi menyakiti,
Aku tambah dengan benci,
Aku tambah lagi - lagi dan lagi,
Sampai ketuat dendam cambah tinggi,
Aku penat,
Tak larat,

Tak pasti,
Apa fokus yang sedang mengejar.

Walhal,
Sudah sampai waktu,
Aku sedar diri,
Dunia celaka untuk orang macam aku,
Tidak ada apa - apa perlu aku impiankan atau simpan sebagai harapan,
Ternyata palsu semua,
Memang tidak ada terwujud,
Cuma aku yang berkesanggupan,
Bermati - matian berlari,
Padahal tidak ada apa yang pergi,
Patutnya berjalan biasa, 
Tidak ada apa yang terkejar kan,
Cuma menunggu kematian,
Penuh kesabaran --
Jangan CARI ! 


| Rasa

Post a Comment

2 Comments

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.