Review 28 Hari: Jurnal Rock N' Roll + Anarki di Kuala Lumpur

Review 28 Hari: Jurnal Rock And Roll + Anarki di Kuala Lumpur


Review 28 Hari: Jurnal Rock N' Roll + Anarki di Kuala Lumpur

Review 28 Hari: Jurnal Rock And Roll

Travelog patah hati dipenuhi catatan syok sendiri, tentang diri yang tidak pasti -- Keliru mencari, kembara mengelilingi semenanjung Malaysia selama 28hari -- Seorang diri sunyi sendiri


Anarki di Kuala Lumpur

Ini cerita Syd Jamal, Punk Rocker, Wild Man, Frontman The Rats: BAnd Garage Punk; bergelumang dengan dadah dan perempuan - perempuan liar, melanggar segala landasan moral, menerjah meludah norma masyarakat separa meditasi, separa raungan saikedelik, raw dan membakar; authentic dan tak berselindung; inilah realiti sarkas hiburan yang takkan anda tonton di tv atau baca di akhbar. 

Rock N' Roll Literature


Satu je nak cakap. Best!
Aku suka dia olah kenangan - kenangan lama yang pernah dia jalan dan lalu waktu dulu. Sempoi gila. Walaupun aku belum lagi habis baca, tapi mukasurat prakata yang membosankan menarik aku untuk menyelak helaian seterusnya. Tak perasan dah separuh buku aku baca. Aku suka kisah permulaan dia dengan gitar kapok. Dan setiap perkataan aku baca, aku membayangkan keadannya. Tanpa sen, boleh keliling negeri. Pengalaman yang orang anggap tak da erti, sebenarnya sangat bermakna dan bernilai kalau - kalau dikenang waktu tua nanti. Waktu kau sedang "menikmati setiap hirupan teh dan menikmati kebebasan." Nanti suatu hari, bila dah terlalu tua, untuk mengulangi yang lama..

Post a Comment

0 Comments