Main Dota Boleh Jadi Kaya

Main Dota Boleh Jadi Kaya

Main Dota Boleh Jadi Kaya


Dulu zaman tidak ada telefon bimbit, ramai manusia - manusia yang suka online macam aku ni menghabiskan masa dekat CyberCafe. Sekarang semua dah ada internet dalam telefon. Cyber Cafe makin kurang. Ibu bapa pun dah mampu nak pasang wifi dekat rumah. Hacker Malaysia juga tidak kurang hebatnya. Merembat internet jiran tetangga tanpa segan silu.

Aku ingat Dota sudah mati. Sebab zaman aku game paling popular adalah Dota dan Counter Strike (Baca: tidak tahu eja lah. Salah maaf). Tu dulu. Zaman aku sekolah menengah. Sekarang aku dah boleh kahwin dah. TAPI! Dota masih hidup. Dan aku masih macam dulu, kalau pergi CC cuma buang masa main Facebook dan chatting.

Bulan lepas, officemates sibuk membincangkan perihal Dota. Dan mengabdikan diri kala waktu senggang dengan dating bersama Dota. Jadi betul lah. Antara banyak - banyak game online yang wujud. Dota tidak pernah mati kalau nak dibandingkan dengan game yang lain. Tahniah!

Dota boleh buat duit? Aku pun tak tahu. Mungkin benar. Dan ini adalah buktinya.


Main Dota Boleh Jadi Kaya
10. Chua “Ice” Chee Cai – $18,088 (~RM 75 Ribu)

Main Dota Boleh Jadi Kaya
9. Ng “YamateH” Wei Poong – $36,427 (~RM 151 Ribu)

Main Dota Boleh Jadi Kaya
8. Fadil “Kecik Imba” Bin Mohd Raziff – $37,948 (~RM 157 Ribu)

Main Dota Boleh Jadi Kaya
7. Johnny “JoHnNy” Lee – $38,163 (~RM 158 Ribu)

Main Dota Boleh Jadi Kaya
6. Joel Chan “Xtinct” Zhan Leong – $90,362 (~RM 375 Ribu)

Main Dota Boleh Jadi Kaya
5. Lim “Net” Wai Pern –  $100,722 (~RM 418 Ribu)
Main Dota Boleh Jadi Kaya
4. Lee “KyXy” Kong Yang – $119,171 (~RM 494 Ribu)

Main Dota Boleh Jadi Kaya
3. Chong “Ohaiyo” Xin Khoo – $143,675 (~RM 596 Ribu)

Main Dota Boleh Jadi Kaya
2. Chai “Mushi” Yee Fung – $389,131(~RM 1.61 Juta)

Main Dota Boleh Jadi Kaya
1. Wong “ChuaN” Hock Chuan –  $551,353 (~RM 2.29 Juta)


Rujukan : http://www.redbull.com/

Post a Comment

0 Comments