Penafian | Polisi | Tentang Penulis | Hubungi


Thursday, April 28, 2016

Projek Kamu 4

Mieza S | 4/28/2016 09:00:00 PM | 1Comments |

Projek Kamu 4

Projek Kamu 4

Korang minat teater tak? Aku minat. Tapi tak obses sangat. Sebab aku jarang tengok tv. Drama di tv terlalu mengarut. Jadi, hanya teater hiburan aku. Hujung April ini akan diadakan teater oleh Projek Kamu 4. Tonton empat (4) cerita,  dengan satu (1) harga. Wahhh. Best tu. Jom weyh. Support student UITM.

Tarikh : 

29, 30 APRIL & 1 MEI 2016

Tajuk teater : 

  1. Tua 
  2. Syahadah Yang Hilang
  3. Balada Segumpal Darah
  4. Rumah Agam Mak Bunga

Harga Tiket : 

RM7/1 Tiket
RM30/5 Tiket

Cikgu Suraya Kembali Lagi?

Mieza S | 4/28/2016 08:23:00 PM | 0Comments |

Cikgu Suraya Kembali Lagi? 

Cikgu Suraya Kembali Lagi?

Ada idea menarik? Jom hantar karya korang pasal Cikgu Suraya. Hahaha .Ingat lagi tak pasal Cikgu Suraya? 

Wednesday, April 27, 2016

Tabung Simpanan Murah dan Terbaik

Mieza S | 4/27/2016 09:04:00 PM | 0Comments |

Tabung Simpanan Murah dan Terbaik

Tabung Simpanan Murah dan Terbaik

Beberapa hari yang lepas, aku telah berkesempatan menghadiri Hi Tea PTPTN di Hotel Pullman pada dua puluh empat (24) April 2016.  Terima kasih kepada http://shiqeensattar.com/ bagi peluang dekat aku untuk sama - sama menghadiri majlis ilmu begini.

Bagaimana cara ke Pullman Hotel menggunakan public transport?

Ambil LRT di KL Sentral dan berhenti di LRT Kerinchi. Turun dari LRT Kerinchi hanya jalan dalam 600meter. Ketiak merecik sikit. Kahkah. Tapi tak jauh sangat pun. Sekejap je :D Hati kena gagah beb. Jangan risau, peluh akan hilang sejurus kau masuk dalam Hotel Pullman. Sejuk tahap duduk dekat oversea.

Pengenalan SSPN-i Plus

Tabung Simpanan Murah dan Terbaik
Sesi bergambar antara Blogger KBBA dengan CEO Ptptn
Kenapa Pelan Pendidikan?
  • Peningkatan kos
  • Biasiswa terhad
  • Elak hutang

Kelebihan SSPN-i Plus

Tabung Simpanan Murah dan Terbaik

  • Patuh Syariah
  • Pelepasan taksiran cukai sehingga RM12,000
  • Komitmen serendah RM30,000 sebulan
  • Dividen kompetitif
  • Tiada pemeriksaan kesihatan
  • Manfaat takaful bagi kematian
  • Khairat kematian termasuk pasangan dan tiga (3) orang anak
  • Manfaat takaful bagi tiga puluh enam (36) penyakit kritikal
  • Elaun kemasukan hospital
  • Perlindungan dua puluh empat (24) jam diseluruh dunia
  • Layak memohon pembiyaan Ptptn
  • Simpanan dijamin kerajaan


Macam mana? Rasa teruja dengan kesemua kelebihan yang ada pada SSPN-i Plus? Kalau sebelum ni, cuma wujud SSPN. Dimana kau hanya menyimpan. Kalau rasa nak tiada duit, maka kau tidak akan masukkan duit ke dalam akaun. Sama macam aku. Aku rasa last aku masukkan duit ke dalam akaun ialah pada dua (2) tiga (3) tahun lepas. Hmm. Apa kelebihan yang aku dapat? Kelebihan nya, cuma aku menyimpan bila aku rasa perlu.

Tapi bila PTPTN wujudkan pula SSPN-i Plus. Aku rasa memang bagus sangat. Dimana manusia yang menyimpan perlu konsisten dengan cara menyimpan. Maknanya kau akan pilih mana - mana  pakej mengikut kemampuan. Kau kena konsisten. Kalau tak konsisten, akaun akan di tutup dan duit akan dipulankan semula. Kenapa? Sebab PTPTN nak kau menyimpan dengan cara konsisten. Walaupun cuma tiga puluh (30) ringgit sebulan. Tiada masalah. Ini lah tabung simpanan murah dan terbaik. Cuma serendah tiga puluh (30) ringgit. Sehari seringgit kemudian cukup tiga puluh (30) ringgit kau masukkan ke dalam akaun. Cuma kau tengok yuran kursus pengajian tinggi di bawah ini. Mesti rasa penat nak bayar. Jadi inilah platform terbaik untuk kau menyimpan! Siap ada dividen tau. 
Tabung Simpanan Murah dan Terbaik



Apa kelayakan yang perlu ada untuk menyertai SSPN-i Plus?

Tabung Simpanan Murah dan Terbaik

Semudah ABC. Klik pautan ini untuk mendaftar Daftar SSPN-i Plus.
Paling seronoknya SSPN-i Plus juga akan buat cabutan WOW untuk pemegang akaun ! Wah seronok weyh. Tapi mesti bukak akaun sebelum 31 Mei 2016 tau. Jangan lambat dan terlepas peluang untuk menang cabutan bertuah pulak. Melepas. Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. 

Tabung Simpanan Murah dan Terbaik




 Jom menabung dengan tabung simpanan murah dan terbaik ! 







Monday, April 25, 2016

Jubah Lelaki Moden Trend Terkini

Mieza S | 4/25/2016 07:08:00 PM | 3Comments |

Jubah Lelaki Moden Trend Terkini 


Jubah Lelaki Moden Trend Terkini

Tak sabar sangat sebenarnya nak cerita pasal Jubah Lelaki Moden Trend Terkini . Bukan apa, sekarang ni macam - pacam patern ada. Ada yang ke laut. Sebab kan ke laut, jadi viral. Akhirnya dapat populariti percuma. Wah. Senang sangat nak naikkan jenama kan. Tapi ni lain tau. Memang sesuai sangat kalau lelaki pakai. Raya kan nak dekat. Tapi sebelum cerita pasal Jubah Lelaki Moden Trend Terkini , habiskan puasa dulu tau. Jangan kalang  kabut sangat. Hehehe. 

Kelab Blogger Ben Ashaari telah berpeluang untuk berjumpa sendiri dengan pemilik Jubah Lelaki Moden Trend Terkini  yang bakal menggegarkan Malaysia. Silap - silap ke luar negara. Kau apa tau? Mengutuk je. Hmm. Kalau kau pakai jubah lelaki lelaki trend terini, mesti makwe - makwe tak berkedip pandang kau. Silap - silap Amran Fans pun jeles.

Jubah Lelaki Moden Trend Terkini

Jubah Lelaki Moden Trend Terkini

Cantik kan? Mesti rasa teruja kalau pakai. Cantik kot. Dilengkapi dengan zip. Mudah je. Tak semua jubah lelaki trend terkini ada zip macam ni. Selalu jubah perempuan je ada kan? Raya nanti kau bergaya lah pakai jubah lelaki trend terkini. Mesti raya nanti akan jadi lebih bermakna. Nak beli tak? Ke nak tambah pendapatan ke jadi agen dropship? Masyukk. So ini keterangan penuh kalau kau nak beli atau nak jadi agen dropship. 

Hari Terbuka Jubah Lelaki Moden Trend Terkini 

Mereka yang berminat untuk menjadi agen dropship bagi Jubah Lelaki Moden Trend Terkini , anda dijemput hadir ke majlis seperti butiran di bawah : 

Tarikh : 30 April 2016 & 1 Mei 2016
Masa : 10 Pagi - 8 Malam 
Lokasi : Alam Avenue 2, Seksyen 16, Shah Alam

Kadar keuntungan yang menarik bagi agen, bermula dari 20% sehingga 50%. Agen boleh membuat PRE-ORDER bermula 30 April 2016 dan stok dijangka tiba pada 1 Jun 2016.

Harga Jualan

Harga jualan bagi koleksi jubah dan kurta bermula RM109 sehingga RM229.
Terdapat tiga (3) koleksi jubah dengan sepuluh (10) pilihan warna untuk setiap satunaya.
Terdapat satu (1) koleksi kurta moden dengan sepuluh (10) pilihan warna. 
Saiz bermula dari S sehingga XXL.

Jubah Lelaki Moden Trend Terkini

Yang paling bestnya ada satu projek hebat bersempena dengan hari raya yang bakal menjelma nanti. Satu kolobrasi akan dibuat antara Jubah Lelaki Moden Trend Terkini dengan Hafidz Roshdi.

Jubah Lelaki Moden Trend Terkini

Jubah Lelaki Moden Trend Terkini

Jubah Lelaki Moden Trend Terkini

Jubah Lelaki Moden Trend Terkini

Jubah Lelaki Moden Trend Terkini

Info Lanjut 

Instagram : Jubah Lelaki Moden Trend Terkini

Thursday, April 21, 2016

1st Giveaway by Miss Oren

Mieza S | 4/21/2016 08:59:00 PM | 2Comments |

1st Giveaway by Miss Oren



Pre-Loved Fixi Novel Giveaway

Mieza S | 4/21/2016 08:54:00 PM | 2Comments |

Pre-Loved Fixi Novel Giveaway



Wednesday, April 20, 2016

Bakar Lemak dan Kekal Langsing dengan SR-9

Mieza S | 4/20/2016 11:52:00 PM | 1Comments |

Bakar Lemak dan Kekal Langsing dengan SR-9 


Bakar Lemak dan Kekal Langsing dengan SR-9

Pernah dengar SR-9? SR-9 merupakan produk terbaru keluaran Syarikat RBS Network Sdn Bhd

Pengenalan SR-9

SR-9 (Fat Burner) merupakan satu formula yang dicipta khas untuk mengurangkan berat badan. Bertindak secara khusus pada bahagian lemak degil serta menambah tenaga pada badan. SR-9 juga konklusi untuk masalah obesiti (obesity). SR-9 tidak hanya memberi kan pengalaman hebat dalam penurunan berat badan, malahan mampu mengembalikan bentuk badan yang sangat ideal!



Bakar Lemak dan Kekal Langsing dengan SR-9
Bergambar dengan Duta SR-9 (baca: bukan orang sebenar - real)

Kelebihan Produk SR-9?

  • Meningkatkan Metabolisma
  • Mengawal Selera Makan
  • Bakar lemak 200% lebih Pantas
  • Memberi Tenaga EXTRA Kepada Golongan Aktif

Kebaikan Produk SR-9?

  • Menghapus segala jenis lemak yang berlemak dalam badan
  • Membina otot dan penambahan tenaga
  • Membantu sistem pencernaan agar bertambah baik (pembuangan air dan perpeluhan)


Kandungan Bahan dalam Produk SR-9?

GLUTAMINE, CREATINE, PROTEIN, L-CARNITHINE, FENUGREEK, GARCINIA CAMBOGIA, TRIBULUS, CATUABA, ASIDAMINO

Cara Penggunaan?

• Tuang 1 sachet ke dalam 150 ml air mineral / air kosong dan kacau dengan teliti (baca: guna air sejuk lagi sedap. Rasa macam air glukose berperisa oren).
• Minum 15 minit sebelum sarapan pagi
• Untuk penurunan berat badan yang optimum, mengambil 2 uncang dan melengkapkan botol dalam masa 40 hari
• Makan sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter (8 - 10 gelas) air setiap hari

Cara Penyimpanan? 

Simpan di tempat sejuk dan kering,Elakkan daripada sinaran matahari secara langsung.

Amaran?

Jangan gunakan jika hamil. Hentikan penggunaan dan berjumpa pakar jika anda mengalami tanda-tanda yang luar biasa.


Bakar Lemak dan Kekal Langsing dengan SR-9
Sesi penerangan oleh Duta SR-9 yang segak.
Bakar Lemak dan Kekal Langsing dengan SR-9
Pengenalan SR-9 kepada blogger oleh Pengasas SR-9

Bakar Lemak dan Kekal Langsing dengan SR-9
Bengkel Bersama Blogger SR-9
Bakar Lemak dan Kekal Langsing dengan SR-9
Sesi Bergambar dengan Blogger hebat 


 Testimoni Pelanggan SR-9


Bakar Lemak dan Kekal Langsing dengan SR-9

Bakar Lemak dan Kekal Langsing dengan SR-9

Bakar Lemak dan Kekal Langsing dengan SR-9

Bakar Lemak dan Kekal Langsing dengan SR-9

Itulah antara testimoni yang dah berjaya merasai pengalaman penurunan berat badan. Mesti ada yang cemburu dengan diorang kan? Nak cuba jugak? Boleh tak ada masalah. Offline ada, online pun ada. Pilih je mana nak. :D
#cergas #sihat #menawan #tenaga #nakkurus #taklapar

Harga SR-9 ? 

Semenang Malaysia : RM170
Sabah dan Sarawak : RM180

PROMOSI Hebat! Beli dua botol SR-9 dengan penambahan sebotol lagi SR-9 secara percuma. Ini menjadikan dua botol, PERCUMA satu! Murah tu. Nak dapatkan harga murah sebut je nama Mieza Suhaini dari blog Kanvas Dakwat. Berbaloi - baloi ! Harga terlajak murah hanya akan dapat jika korang sepantas kilat whatsapp nombor ni 0146118445.






014 6118445



C-26-1 Medan Selayang, 
Jalan Medan Selayang 1, 
Batu Caves, Selangor Darul Ehsan. 
+603 6178 1375




Tuesday, April 19, 2016

Komrad Cinta by Nomy Nozwir

Mieza S | 4/19/2016 10:32:00 PM | 0Comments |

Komrad Cinta by Nomy Nozwir


Harini mood nak review buku berkobar - kobar. Buku setebal dua ratus enam (206) muka surat ini dikarang oleh Nomy Nozwir (baca: juga pemilik buku terhangat Awek Chuck Taylor). Sebelum menulis panjang, maafkan aku andai ada salah silap sewaktu aku menulis review ini. Lebih lagi jika tulisan aku tidak mampu nak penuhkan kriteria makna preview pada engkau. Ini cuma tulisan aku dan pandangan dari aku. Mungkin kau punya pandangan yang berbeza. Jadi, jangan kecam!

Sebelum pergi jauh. Harus kau tahu. Makna komrad di dalam kamus dewan bahasa dan pustaka ialahorang (rakan) yg sama-sama menjadi anggota sesebuah pertubuhan atau parti politik. Tajuk buku Nomy Nozwir ni kan Komrad Cinta. Sebelum aku baca, aku  berimaginasi yang buku ni mungkin mengisahkan orang - orang yang sedang bercinta. Kau tahu kan aku bukan peminat novel cinta. Tapi disebabkan kaver buku ni macam rare, maka aku ambil dan baca.

Buku ini diterbitkan oleh Neon Terbit. aku tak pernah jumpa buku ni dekat mana -mana kedai buku. Aku jumpa buku ni pun masa pergi event RADIKAL Pesta Buku dan Seni. Mungkin kau jarang dengar nama Nomy Nozwir kan? Atau mungkin kau pernah dengar nama Nami Cob Nobbler? Orang yang sama (baca: aku malas nak buat iklan Trivago tu).

Komrad Cinta by Nomy Nozwir


Sinopsis :

Shahrol seorang wartawan. Dia mempunyai makwe cun bernama Fariza yang baru sahaja cirang terhadapnya. Pada suatu hari Fariza dan pakwe baharunya mati. 


Review

Aku baca sinopsis macam ni. Fikir jugak, best ke buku ni. Tapi disebabkan kaver buku ni rare. Jadi, aku pertaruhkan duit aku. 

Kau tahu? Lepas je Shahrol nampak Fariza dengan pakwe baru. Muncul Killjoy tiba - tiba. Killjoy lah orang yang membunuh Fariza. Tergamam gile. Kau bayangkan bila gf/bf kau curang, bila kau  niat je sesuatu yang buruk berlaku diantara mereka. Terus seseorang yang kau tak kenal muncul dan laksanakan tugas tanpa persetujuan. Itu lah yang jadi dekat Shahrol. Memang Shahrol puas hati dengan tindakan Killjoy. Masalahnya, tak ada lah sampai sanggup nak bunuh. Jadi, pada semua manusia yang tinggal di bumi, bila kau mencemari kesucian cinta. Kau akan dibunuh. Setiap nyawa harus dibayar dengan wang. Shahrol tak de duit nak bayar harga dua nyawa. 

Lepastu Killjoy pun ajak Shahrol untuk menyertai pasukan Killjoy sebagai balasan membayar harga dua nyawa yang telah diselesaikan oleh Killjoy. Nak taknak, terpaksa lah Shahrol ikut serta walaupun masih tak faham dengan situasi yang dialaminya waktu itu. 

Shahrol di bawa ke sebuah kem. Kau tahu latihan komandor macam mana? Macam tu lah Shahrol kena. Dia diawasi oleh Komander Double E. Seorang perempuan. Masa bertugas, Double E memang garang gila. Tapi diluar tugasan, perangai Double E berubah. Macam bukan diri dia. Tak silap aku, Shahrol ni badan dia agak gempal. Tapi, lepas buat latihan berat dekat kem tu, Shahrol jadi normal. Maksud aku, badan dia dah tak gempal. Semua latihan tu diwujudkan untuk memudahkan komrad - komrad menjalankan tugas dengan baik ketika membunuh nyawa manusia yang mencemarkan cinta.

Dalam diam, Shahrol jatuh cinta dengan Double E. 

Bila Shahrol dah berjaya kuruskan badan. Mestilah kena membunuh kan? Sebab itu lah tujuan dia menyertai komrad cinta. Mula - mula tu, memang takut. lama - lama okay je. Tapi, bila dah ramai yang dibunuh mula timbou rasa macam. Tak ada kah peluang kedua untuk manusia yang mencemar cinta? Mula dari situ, Shahrol mula merancang sesuatu. Kau rasa, patut ke Komrad Cinta ni wujud? Dekat Malaysia kan ramai manusia yang suka mencemar cinta. Hehehe.

Nak tahu lebih - lebih kena lah baca. Tak acilah aku tulis sampai penamat. :D

** Maaf aku tak reti nak mengolah buku macam zaman sekolah, zaman komsas tu. Siap plot, segala bagai. Kau tak puas hati dengan review aku. Kau review sendiri. Jangan kutuk penulisan aku.

Monday, April 18, 2016

Lirik Lagu Lamunan Cinta - Sanotri

Mieza S | 4/18/2016 11:01:00 PM | 1Comments |

Lirik Lagu Lamunan Cinta - Sanotri


Oh tuhan butakan mataku
Agar ku tak bisa lihat dia
Agar sakit ini tak bertambah
Mengenang kan cinta tak tercipta

Yang suci dijadikan hina
Tikaku serah kan segalanya
Tak henti diri aku mencuba
Kini aku menanggung yang dulu engkau jadikan sejarah

Habis terang terbitnya gelap
Pada lubukku
Hingga puas kini sedari kekesalan

Untuk apa kasih dan sayang
Andai genggam bisa terlepas
Terlena mungkin bersama
Tapi mimpi lainnya

Untuk apa rindu dan cinta
Andai aku bukan tujunya
Cepat kau berpaling kasih
Mendungnya hatiku
Bila berperang pada kenangan .

Shawl Guna Butang

Mieza S | 4/18/2016 10:23:00 PM | 1Comments |

Shawl Guna Butang

Shawl Guna Butang

Masalah terbesar orang perempuan ialah tudung. Kalau nak keluar berjalan, mesti ambil masa dua (2) hingga tiga (3) jam yang diperuntukan hanya untuk mekap dan tudung. Bukan engkau sorang je yang mengalami masalah kecil yang dibesar - besarkan ni. Yang namanya perempuan memang bermasalah. Dah lah berhabis masa untuk dua (2) benda tu, lepastu dalam sekelip mata je tudung tu dirosakkan atau senang cerita kelihatan comot bila kau mahu berdepan dengan cermin atau manusia. Perasaan? Malu. Kemudian rasa keyakinan diri tiada. Semua ni jadi tiba - tiba. 

Lebih - lebih lagi bila kau seorang pelajar. Dimana ketika itu, kau dikehendaki melakukan persembahan projek di hadapan ramai orang. Dalam keadaan takut dan gabra. Kemudian tudung buat hal. Aku rasa, mahu perasaan semua tu bercampur gaul dan menjadi kan kau seorang perempuan yang tiba - tiba dilanda haid. Padahal tak haid pun. Tapi perasaan tadi tu dah bercampur gaul. 

Itu baru tudung. Belum cerita pasal pin. Hmm. Ni malas nak cerita. Tapi nak cerita jugak. Selalu kalau pin tudung ni, aku pesan dekat emak. Kalau nak beli barang dapur alang - alang belikan pin tudung sekali. Emak aku beli lah yang sepapan bentuk sama warna lain tu. Lepastu sampai rumah bahagi sama rata antara emak, aku dan adik. Tak sampai sebulan. Lenyap. Tak tahu lah apa masalah pin tu. Macam ada kaki. 

Aku dah memang yakin aku letak pin dekat situ, esok tengok dah takda. Yakin juga memang tak ada orang ambil. Tapi entahlah. Seolah - olah salah aku, mungkin salah letak atau aku pelupa kot. Tak pasti. Pin mahal ke murah ke sama je semua. Yang murah pun bermasalah jugak. Kadang - kadang bila dah mengantuk sangat tahap gaban mesti menguap. Bukak mulut sikit je kot, pin jatuh. Geram je. Lepastu cari hilang. Ghaib tiba - tiba. 

Semua masalah yang aku cakap tadi, bermula dari tudung sampailah ke pin, sampai ke menguap akan jadi satu masalah besar bila benda tu datang masa raya! Kenapa? Aku selalu kena marah sebab paling lambat bersiap. Lepastu mula lah nak kecil hati, lepastu nangis! Aku cengeng -- Nak buat macam mana kan?

Tapi, aku rasa sekarang dah tak perlu nak risau lagi. Sebab JenyCrowns dah pun memudahkan aku, engkau, dia, dan kita semua dengan permasalahan kecil yang selalu dibesar - besarkan. Semuanya tentang butang. Kau pernah dengar shawl guna butang? Mesti tak pernah. Sebab aku pun tak pernah dengar malahan rasa pelik. Apa shawl pakai butang nya?. Mesti kelakar gila (baca: manusia suka berimaginasi memang macam ni). Jadi, shawl JenyCrowns ni dicipta khas untuk memudahkan perempuan bersiap tanpa membuang masa yang lama. Malahan menjimat kan duit. Tak payah beli pin berulang kali. Memang pilihan tepat! Shawl guna butang je. 



Shawl Guna Butang
Nampak tak ada tiga (3) butang dekat tepi tu?
Pilih je mana nak berdasarkan saiz muka.
Dah tak perlu risau pasal pin hilang lagi!





Shawl Guna Butang

Shawl Guna Butang

Shawl Guna Butang

Shawl Guna Butang

Shawl Guna Butang

Shawl Guna Butang

Shawl Guna Butang

Shawl Guna Butang


video
Tutorial pakai Shawl guna Butang. 


Cantik dan mudah. Aku fikir pin je. Ni pun pin yang aku beli haritu tak cukup dua belas (12) biji! Aku rasa macam dah jatuh cinta pula dengan shawl guna butang dari JenyCrowns ni. Lagi - lagi yang warna Rosybrown dengan Peachfull. Mesti beli dan cuba satu (1). Murah je. Cuma tiga puluh (30) ringgit Malaysia je - RM30. Butik pun dekat je dengan rumah. Alang - alang boleh shopping buku sekali! 


Nak juga? Kau usha dekat sini : 

Facebook : JenyCrowns
Instagram : JenyCrowns
No telefon :  011-36615877
Alamat ( Butik Sarradyya) : 
E-21-G, Jln Serai Wangi M16/M,
Alam Avenue 2, Seksyen 16,
40200 Shah Alam, Selangor.

Mini Segmen by Syaidah Seha

Mieza S | 4/18/2016 08:58:00 PM | 4Comments |

Mini Segmen by Syaidah Seha



Abam Kie's First Giveaway

Mieza S | 4/18/2016 08:43:00 PM | 1Comments |

Sila klik banner di atas jika mahu join

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Bersyukur kepada Allah kerana Abam Kie berjaya menganjurkan giveaway buat julung kalinya. Jutaan terima kasih kepada barisan rakan blogger yang sudi menaja giveaway ini.

Berikut adalah senarai hadiah yang bakal menanti para pemenang bertuah:

1. Top up RM10 X 1 pemenang oleh PeRdU cINta
2. Hijab pin dan Viscose Printed Wide Shawl X 1 pemenang oleh Aksara Biru
3. Top up RM10 X 1 pemenang oleh Najwa Zahid
4. Top up RM10 X 1 pemenang oleh Ayuni Rafilah
5. RM10 tunai X 2 pemenang oleh Julia Jamaludin
6. RM10 tunai X 2 pemenang oleh Mommy Irra
7. Top up RM5 X 2 pemenang oleh Ina Zalina
8. Top up RM20 X 1 pemenang oleh Miss Fifi
9. Top up RM5 X 2 pemenang oleh Cik Nor
10. Buku resepi X 2 pemenang oleh Abam Kie

Kawan2 nak join? Ikut je langkah2 di bawah ini satu-persatu:

1. Follow blog Abam Kie dan penaja2 berikut. Ini wajib dipatuhi, OK?


2. Add Google+ berikut jika anda ada profil Google+. Kira macam sunat la...

https://plus.google.com/117034001954441190127
https://plus.google.com/114654336399855954680
https://plus.google.com/115462385884702570492
https://www.google.com/+AyuniRafilah
https://plus.google.com/103791964943177272009
http://google.com/+irrayyandotcom
https://plus.google.com/u/0/103153723284562892818
https://plus.google.com/105160168417987334249
https://www.google.com/+AbeKie

3. Letakkan link www.irrayyan.com di dalam bloglist anda sehingga tamat giveway ini.

4. Buat entri bertajuk "Abam Kie's First Giveaway"

5. Letak banner di atas di dalam entri GA anda dan backlinkkan ke blog ini. Atau kalau nak lebih mudah cuma copy and paste html code di bawah ini.

6. Publish your entry and leave your GA link in the comment form below.

7. Done!

P.S. Syarat2 tu nampak macam banyak tapi sila buat sikit2. Lama2 siap la tu. Terima kasih diatas kesabaran anda.......

Segmen: Auto-Blogger Malaysia

Mieza S | 4/18/2016 08:37:00 PM | 0Comments |

Segmen: Auto-Blogger Malaysia



Giveaway Kalendar Minions + Buku Travelog by JINDRISSKA

Mieza S | 4/18/2016 08:35:00 PM | 1Comments |

Giveaway Kalendar Minions + Buku Travelog by JINDRISSKA



Sunday, April 17, 2016

Perasaan Pertama Kali Percubaan

Mieza S | 4/17/2016 07:26:00 PM | 0Comments |

Perasaan Pertama Kali Percubaan

Perasaan Pertama Kali Percubaan

Aku teruja nak kongsi pengalaman pertama aku dengan SR-9. Kenapa? Sebab keberjayaannya menambat hati aku cuma mengambil masa tidak sampai dua puluh empat (24) jam. Hebat? Bagi aku hebat lah. Sebab aku guna dan aku rasa. Kalau bagi engkau, mungkin kau beranggapan aku sedang sembang kedai kopi. Tapi ini memang serius. Jadi apa masalah aku yang sebenarnya sehingga SR-9 berjaya tambat hati aku?

Ceritanya begini. 
Ini bukan kisah kotor. Ini kisah jujur dari hati. Jangan kecam aku. Aku cuma nak engkau baca serta menghayati kisah aku. Masalah ni datang semenjak aku berusia dalam sembilan beas (19) ke dua puluh (20) tahun macam tu. Aku pun tak pasti. Setiap kali aku 'membuang' aku akan bercakap - cakap dalam hati. Kau tahu kan apa maksud taik kambing dan taik orang cirit? Tolong, jangan geli. Aku tahu, kau pun pernah rasa apa aku rasa. 

Jadi kembali semula kepada cerita aku bercakap - cakap dalam hati. Bila dah bosan dalam bilik air, aku akan nyanyi dalam hati dan cakap sorang - sorang. Cuma aku je yang dengar. Orang lain tak. Setiap kali aku membuag dalam keadaan taik orang cirit mesti aku sangat berharap aku membuang taik kambing. Sebab aku tak sanggup nak sakit perut memulas - mulas dan sakit di punggung. Betul. Aku penat. Jadi benarlah apa yang kita ungkapkan adalah suatu doa. Sama ada dikabulkan segera atau menunggu masa.

Jadi selepas itu, doa aku pun dimakbulkan. Aku dah pun berjaya membuang dalam keadaan benda tu keluar secara figura yang aku nak. Tapi masalah lain yang timbul. Mula - mula okay. Lama - lama aku mengalami masalah sembelit. Ingat tak entri aku menjalani pembedahan ? Aku takut sangat nak membuang. Dah lah terbaring lama. Aku tak boleh duduk dengan baik. Aku cuma mampu duduk di mangkuk jamban tanpa melakukan sebarang pergerakan (baca: maksud aku meneran). Aku cuma mampu biarkan je benda tu keluar sendiri. Sebab tempat bedah tu sakit. Walaupun aku cuma nak batuk sikit je dan menyucuk pedih. Sampai aku tahan batukkkk, sampai berair - air mata aku menahan sakit.

Perasaan Pertama Kali Percubaan

Nak tahu berapa lama aku dalam bilik air tu? Aku rasa lebih setengah jam. Lepas aku duduk lama, aku bangun berdiri pula. Aku berdiri kejap dekat kawasan singki sebab pesakit lain pula nak guna. Sampai macam tu sekali. Sampai aku dah penat. Sampai kaki aku kejang. Sampai aku berpeluh - peluh. Sampai kena marah adik aku. Sampai adik aku cakap "dah la kak. Penat la tunggu. Nanti jela sambung". Sampai macam tu sekali. Sampai aku berputus asa, dan baring semula di katil. Lepas beberapa jam tu, aku ulang perlakuan sama. Duduk di mangkuk jamban berejam - jam. Aku tak mampu nak buat apa - apa. Kadang - kadang dalam bilik air yang berlama - lama tu, tu seketul biji guli je yang keluar. Memang buang masa sungguh!

Dekat rumah, bila dah habis berpantang. Ayah beli buah oren, makan buah oren, minum jus oren, makan nasi dengan cili api pun tak berhasil. Mungkin aku kena makan berganda cili api baru menjadi untuk aku membuang. Sampai tiga (3) hingga empat (4) hari aku tak membuang. Aku takut lah, sebab makan banyak. Aku tak tahu apa jadi dalam perut. Sampai aku sanggup makan pedas - pedas semata - mata nak membuang air besar. 

Perasaan Pertama Kali Percubaan

Aku masih sembelit! Sampai lah suatu hari bila aku diperkenalkan dengan produk SR-9 yang menjanjikan janji manis sebagai produk pembakar lemak terbaik. Aku dah kurus. Tapi melihatkan testimoni pengguna lain, aku cuba. Niat bukan nak kurus. Cuma nak tengok apa jadi pada aku lepas minum. 

Dan aku tak sangka sangat. Aku dapat membuang air besar dengan senang dan mudah! 

Ceritanya begini.
Sebelum aku pergi kerja, aku ambillah sepaket SR-9 dan mencampurkan ia dengan air sejuk (baca: separuh botol). Aku goncang sehingga sebati. Aku bangun tidur, cuci muka terus melakukan ini. Minum SR-9! Rasa sebijik macam air glukose berperisa oren. Dan minum berbotol - botol air masak kerana kehausan. Petang tu, terus aku membuang dengan sempurna. Tidak sembelit lagi. Alhamdulillah sangat. Atau mungkin aku tipu kau? 

Jadi aku cuba lah berhenti ambil SR-9 untuk melihat benarkah SR-9 punca aku tidak sembelit? Ternyata memang betul. Sengaja aku langkau beberapa hari dari pengambilan SR-9. Kemudian, aku tak mampu nak membuang air besar walaupun dalam masa sehari aku makan berpinggan - pinggan. Apa lah yang jadi dengan keadaan perut aku dalam memproses makanan. Aku rasa macam nak membuang air besar. Sebab asyik membuang angin je. Tapi tak mahu pula keluar. Sakit pula rasanya hati. 

Esok nya aku ambil SR-9 seperti pagi - pagi kelmarin. Nah! Aku membuang dengan sempurna! Memang SR-9 lah punca aku mampu membuang air besar dengan keadaan baik tanpa menyusahkan diri sendiri. Jadi aku rasa, SR-9 bukan sahaja membakar lemak malah juga mampu membuatkan sembelit hilang!

Selain tu, ada juga pengguna SR-9 yang mengatakan jeragat dimuka nya semakin berkurangan selepas menggunakan SR-9. Ada lagi. Bukan itu sahaja. Seorang staf RBS Network (baca: pemilik SR-9) yang mengalami masalah kencing manis serta berat badan berlebihan (baca: berat badan dalam seratus lebih) yang harus menyucuk insulin. Jadi, beliau telah mengambil SR-9 beserta menyucuk insulin. Selepas dari itu, beliau menjadi overdose (baca: menggeletar). Jadi, beliau membuat keputusan untuk berhenti menyucuk insulin dan mengambil SR-9. Ternyata SR-9 sangat membantu beliau. Setiap kali membuat pemeriksaan di klinik, beliau tidak perlu berpuasa seperti pesakit lain. Nah! Ternyata SR-9 sudah terbukti sangat bagus dan terbaik. Bukan sahaja pembakar lemak terbaik, tetapi juga membantu dalam membaik pulih pesakit seperti diabetis (baca: kita merancang tuhan menentukan). Jadi inilah, ikhtiar yang harus menjadi pilihan. 

Apa itu insulin?

Insulin adalah sejenis hormon yang dihasilkan oleh pancreas manusia. Insulin berfungsi dengan menukar glukos/gula yang terdapat didalam aliran darah menjadi tenaga. Jadi kehadiran insulin sangat penting bagi mengawal kadar gula dalam darah kita. Insulin ini boleh dianggap seperti sebuah kenderaan yang mengangkut glukos dan glukos akan ditukarkan kedalam bentuk tenaga. Jika glukos tidak ditukar kedalam bentuk tenaga ia akan terus berada didalam darah dan menyebabkan pelbagai komplikasi.


Perasaan Pertama Kali Percubaan

Nak tahu mengenai Produk Pembakar Lemak Terbaik? Klik sini --> Pembakar Lemak Terbaik

Jika kau mahu bertanya kan soalan atau berminat dengan produk ini, kau boleh terus whatsapp aku (MIEZA SUHAINI)  di 0173574719. 

© Copyright 2017 | ALL Right Reserved to Owner. Re-edit by Sehijau Blog RA.