Disclaimer | Author | Contact


Friday, July 21, 2017

Warkah Dari Tuhan di Kafe

Mieza S | 7/21/2017 04:36:00 PM | 2Comments |

Warkah Dari Tuhan 

Warkah Dari Tuhan di Kafe

Ainun sedang menghirup baki kopi latte yang dipesan. Pendingin hawa yang sedang bekerja menghembus dingin sedikit pun tidak mengganggu konsentrasinya menikmati hangat latte. Diluar hujan sedang mencurah. Kata - kata yang meluncur laju dari mulut Fahrin memang betul - betul terlekat kemas pada ingatannya. 

Sejak dicemuh, Ainun banyak bersendirian mengenang nasib. Dia keseorangan. Ainun sudah tidak percayakan sesiapa lagi. Dia terlalu takut mahu meletakkan harapan dan kepercayaan kepada manusia. Baginya manusia mudah mematahkan janji dengan mudah. Digertak sikit, habis bertaburan rahsia - rahsia yang tersimpan tidak kemas. 

Ainun masih punya Tuhan. Tapi Tuhan tidak berfizikal. Ainun tak mampu memeluk Tuhan saat sendiri. Mahu dipeluk manusia, Ainun sudah serik. Takut yang disimpan didada terluah semua. Takut manusia dapat membaca detak hati yang sedang gemuruh dengan masalah. Ainun sudah serik!

--
Ainun, kau kena sedar diri. Kau perempuan yang memang tidak ada apa Ainun. Kau sedang hidup bahagia dengan fantasi - fantasi pelangi semata. Kau murahan dimata lelaki. Kau itu kudung jari Ainun. Tak mungkin ada lelaki yang merencana mahu sehidup semati dengan perempuan seperti kau. Malu Ainun mahu berdiri sama tinggi. Malu. Lelaki keparat yang mendampingi kau cuma mahukan hidupnya cukup makan cukup pakai. Kau boleh bayangkan nanti, sebuah perkahwinan yang gagal ketika majlis menyarung cincin. Jari kau mana Ainun? 
Mereka bukan ikhlas hati membagi - bagi waktu untuk kau. Mereka terpaksa. Kerana kau membeli waktu mereka dengan wang, pakaian dan makan cukup adanya. Kau tidak ingat apa yang Malik seloroh waktu kita sedang menikmati tengahari di Kopitiam Pak Li? Perempuan yang memikat hatinya ialah perempuan yang sempurna seluruhnya di mata dia. Dia berseloroh tanpa fikir kau kan? Dia munglkin terleka ketika sedang menjamah tubuh wanita yang lalu dihadapannya ketika itu. Kau tak sedar bukan? Kau fikir Malik bergurau, dan kau senang hati terima. Malik juga. Dia lupa kau ada. Dia lupa kau lah yang akan membayar makan tengahari waktu itu. 
--

Ketika kata - kata Fahrin melintas di benak, ada air mata yang gugur. Dari jauh ada lelaki sedang memerhatikan Ainun. Di tangannya ada senaskah buku. Dia memang tidak pernah ada kena mengena dengan Ainun. Malahan siapa Ainun juga dia tidak tahu. Beberapa hari ini, Ainun kerap dilihat duduk di kafe ini sendiri dan menikmati Latte seperti selalu. Menunya sama. Tidak pernah bertukar. 

Ainun tidak pernah perasan akan kehadiran lelaki itu. Baginya orang asing tidak perlu diambil peduli. Ainun juga jarang memerhati sekeliling. Dia hanya menikmati latte, dan muzik yang dimainkan asyik. Seterusnya dia berkhayal sendiri. Lama juga Ainun berkeadaan sedemikian. Sehinggakan pelayan sudah tidak perlu bertanyakan menu yang akan dipesan Ainun. Mereka sudah hafal menu yang Ainun inginkan. 

--

Kehadapan wanita yang ku kasihi, Ainun
Saat kau membaca warkah ini, aku tak lagi memerhatikan kau sepanjang lewat petang sehingga kau pulang. Aku bukan jemu. Cuma sudah sampai waktu aku rehatkan kan mata dari terus memerhatikan wajah sugul yang sering kau pakai ketika bertandang di kafe menikmati latte. Hati ku jadi sendu melihat kau berterusan seperti itu selalu.  
Aku jadi seperti tidak punya kekuatan meminjamkan senyumanku untuk kau pakai. Aku takut kau tidak mahu menerima keadaanku yang tidak seperti lelaki lain yang sering menghias hidupmu. Semenjak kau sering datang lewat petang, aku jadi mahu ambil tahu siapa wanita ini. Menu yang dipesan hari - hari sama dan tak pernah berubah. Wajahnya juga sama. Selalu masam mencuka seolah ada sesuatu yang berat mengganggu fikiran.
Akhirnya aku mengambil keputusan untuk bertanyakan siapa namamu pada pelayan perempuan yang sering menghidangkan latte di meja 6 di sudut hujung. Ainun. Ya Ainun. Itulah kali pertama aku mengetahui siapa namamu. Ainun ~  
Namamu terus melekat ketat dalam hati. Jadi, aku terus menulis warkah ini. Aku mahu memberi kau kekuatan yang sedang musnah dalam diri. Aku mahu kau senyum kembali. Tentu manis ya Ainun. Waktu kau menghirup cawan latte, lama aku perhatikan. Baru aku tahu keadaan kau bagaimana. Ada yang cuba kau sembunyikan. Aku berusaha mencari siapa kau. Jangan takut, aku tidak akan membuat perkara yang bukan - bukan. Aku ikhlas.  
Baru aku tahu. Kenapa kau begini. Ada yang cuba meremukkan hati kecil yang sedang kau jaga. Bagaimana ya. Aku juga tiada apa - apa. Aku tidak mampu bahagiakan dan memberi kau senyum seperti lelaki yang pernah memberi kau senyuman dulu. Aku berdiri pun tidak mampu.  
Ainun, jangan terus menyakiti hati yang sedang kau jaga. Mereka tidak tahu, kau berperang dengan diri sendiri. Aku tahu, kau banyak menabur wang untuk membeli masa seorang lelaki. Aku tahu. Ainun, jangan sedih ya. Masih ada lelaki yang mahu mendampingi kau seadanya. Jari yang tidak cukup itu akan memberi bahagia yang tidak diketahui orang. Ainun, jangan malu ya.  
Tuhan ada. Tuhan memang tidak akan menyamankan perasaan kau ketika kau sedang menangis. Tuhan memang tidak akan memberi kau kekuatan. Kau cuma boleh melemparkan doa penuh kusyuk untuk dihantar ke atas langit dan menyimpan harapan yang tinggi. Jangan berputus asa ya Ainun. Tuhan akan memelukmu ketika kau sedang bermimpi.  
Ainun, sudah sampai masanya aku mengakhiri warkah ini. Aku sudah lama memerhatikan cinta yang sedang bermurung. Sudah lama aku menghantar doa kepada Tuhan untuk memberi aku sisa kebahagiaan yang pernah hilang dalam jiwa ini. Aku kematian isteri dua tahun yang lalu akibat kemalangan. Semenjak itu, aku adalah pelanggan setia kafe ini. Mungkin Tuhan sedang mengambulkan doaku secara perlahan. Dan akhirnya aku melihat cinta tanpa sedar disini. Aku adalah lelaki dengan sebuah kerusi roda mahu melamarmu menjadi sebuah cinta yang akan ku lihat pada setiap pagi ketika aku membuka mata dan menutup mata setiap hari. Kau sudi menerima kekurangan ini? Kerana akulah yang akan menyempurnakan senyuman yang pernah hilang di wajah dan membaikpulih hatimu yang telah dirosak lelaki. Aku mahu jadi lelaki yang kau simpan di dalam hati. Aku bersedia menerima kekuranganmu.

Thursday, July 20, 2017

Takut dengan Ego

Mieza S | 7/20/2017 10:22:00 PM | 0Comments |

Takut dengan Ego

Takut dengan Ego

Ini bukan pasal ego (perasaan). Ni pasal motor ego. Hehehe. Sorry ya. Dah lama aku nak update entri ni. Tapi asyik tertangguh je. Geram betul rasa. Mungkin sebab aku tak yakin dan terlalu takutkan pandangan negatif orang lain yang membaca entri ini agaknya. Aku dapat lesen motor masa umur 16 tahun lagi. Jadi aku pergi sekolah memang naik motor. Masa mula - mula tu aku pakai motor kriss. 

Punya takut nak bawak motor atas jalan raya. Kena fokus tengok kiri kanan depan belakang. Takut je nanti terlepas pandang sekali langgar orang depan. Bila lama - lama tu dah terbiasa, jadi takdehal walaupun kena redah kesesakkan jalan raya. Bukan tu je. Selain dari perasaan takut yang aku cakap tadi, aku jugak takutkan pasal keadaan fizikal aku. Aku dok fikir, macammana nak break tangan ni. Kuat ke tangan aku ni. Sampai ke. Takut tak kemas je aku tarik break, lepastu jadi benda yang yang tak diingini. 

Lepastu aku dapat pulak motor ego hasil dari pujuk atuk aku. Hehehheee. Atuk aku murah hati nak bayarkan muka motor. Motor ego tu pun ayah aku yang pilih. Aku on je. Asal ada motor dah lah. Pertama kali nak bawak ego tu, alahai ~ Takut sangat. Kalau kriss tu, adalah break kaki. Aku jarang guna break tangan. Now, bila dengan ego nak taknak kena jugaklah guna break tangan kan? Kiri kanan pulak tu. Pisangggg. 

Kekok gila. Yela jari aku tak sama macam orang lain kan. Kadar genggam aku tak kemas macam orang biasa. Itulah kekurangan aku yang tak dapat dinafikan. Peratusan takut tu memang melebihi orang biasa. 

Setahun lepas tu aku diterima belajar di Kolej Komuniti Hulu Langat. Aku memang tak pernah lagi bawak motor keluar dari Shah Alam. Kalau ada pun, KL. Itupun laluan biasa yang ayah aku bawak sejak umur 13 tahun (HKL). Jadi berani lah sikit-sikit. 

Bayangkan.
Hari pertama aku mendaftar masuk ke KK, aku datang dengan motor. Bukan laluan biasa aku guna dan memang tak pernah langsung! Aku pun tak pernah terfikir aku akan ke sana sendiri (mak ayah aku naik kereta). Cadang nak follow belakang. Dalam masa yang sama aku bukak maps, walaupun dekat rumah dah siap bincang nak lalu mana. Aku ni memang yang susah nak ingat jalan. Bayangkan, sambil bawak motor, aku pegang handphone?

Benda ni  berlarutan sehingga beberapa bulan. Walaupun aku dah ingat samar - samar, aku tetap guna maps. Takut aku sesat. Nanti kena pusing jauh. Aku memang malas (teringat masa salah jalan dekat Bukit Jalil. Jauh gila nak buat u-turn gara - gara  ada pembinaan). Bila dah betul - betul ingat baru lah tak pakai maps. 

Kadang orang tanya, aku datang dengan apa (pergi event) ? Bila aku jawab, aku naik motor dorang tak caya. Sebab event kadang area KL. Officemate dengan bekas majikan aku pun sama. Dia kata aku berani sangat. Dia sendiri pun kalau nak pergi mana - mana ayah hantar, ayah ambil. Untunglah~

Hahahhaa. Ayah aku siap suruh aku buat kerja itu ini (masa ayah aku kerja dan takde sapa nak tolong). Pergi sana sini sampai KL jugaklah. Hantar dokumen la, barang lah. Naik motor dan pegang handphone sepanjang jalan. Hmm. Aku pun tak tahu macammana aku boleh pegang phone masa tengah bawak motor -_- Padahal nak jaga break, pegang  phone pun tak kemas. Sekali langgar bonggol mahu terjatuh phone tu weyh. Susah jugak sebenarnya bila kekuatan fizikal kita yang asas tak sempurna. 

Lirik Lagu Despacito (Feat. Daddy Yankee & Justin Bieber) Luis Fonsi

Mieza S | 7/20/2017 04:13:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Despacito (Feat. Daddy Yankee & Justin Bieber) Luis Fonsi

Lirik Lagu Despacito (Feat. Daddy Yankee & Justin Bieber) Luis Fonsi

[Justin Bieber:]
Come on over in my direction
So thankful for that, it's such a blessin', yeah
Turn every situation into Heaven, yeah
Oh, you are
My sunrise on the darkest day
Got me feelin' some kind of way
Make me wanna savor every moment slowly, slowly
You fit me, tailor-made love, how you put it on
Got the only key, know how to turn it on
The way you nibble on my ear, the only words I wanna hear
Baby take it slow so we can last long

[Luis Fonsi:]
Oh, tu, tu eres el iman y yo soy el metal
Me voy acercando y voy armando el plan
Solo con pensarlo se acelera el pulso

[Daddy Yankee:]
Oh, yeah ya, ya me esta gustando mas de lo normal
Todos mis sentidos van pidiendo mas
Esto hay que tomarlo sin ningun apuro

[Justin Bieber:]
Despacito
Quiero respirar tu cuello despacito
Deja que te diga cosas al oido Para que te acuerdes si no estas co
nmigo Despacito
Quiero desnudarte a besos despacito
Firmo en las paredes de tu laberinto
Y hacer de tu cuerpo todo un manuscrito

[Daddy Yankee:]
Sube, sube, sube
Sube, sube

[Luis Fonsi (Daddy Yankee):]
Quiero ver bailar tu pelo
Quiero ser tu ritmo
Que le ensenes a mi boca
Tus lugares favoritos
(Favorito, favorito, baby)
Dejame sobrepasar tus zonas de peligro
Hasta provocar tus gritos
Y que olvides tu apellido

[Daddy Yankee:]
Si te pido un beso, ven, damelo
Yo se que estas pensandolo
Llevo tiempo intentandolo
Mami, esto es dando y dandolo
Sabes que tu corazon conmigo te hace bang-bang
Sabes que esa beba esta buscando de mi bang-bang
Ven, prueba de mi boca para ver como te sabe
Quiero, quiero, quiero ver cuanto amor a ti te cabe
Yo no tengo prisa, yo me quiero dar el viaje
Empecemos lento, despues salvaje

[Daddy Yankee & Justin Bieber:]
Pasito a pasito, suave suavecito
Nos vamos pegando, poquito a poquito

[Daddy Yankee:]
Cuando tu me besas con esa destreza
Veo que eres malicia con delicadeza

[Daddy Yankee & Justin Bieber:]
Pasito a pasito, suave suavecito
Nos vamos pegando, poquito a poquito

[Daddy Yankee:]
Y es que esa belleza es un rompecabezas
Pero pa' montarlo aquí tengo la pieza
Oye!

[Justin Bieber:]
Despacito
Quiero respirar tu cuello despacito
Deja que te diga cosas al oido
Para que te acuerdes si no estas conmigo
Despacito
Quiero desnudarte a besos despacito
Firmo en las paredes de tu laberinto
Y hacer de tu cuerpo todo un manuscrito

[Daddy Yankee:]
Sube, sube, sube
Sube, sube

[Luis Fonsi (Daddy Yankee):]
Quiero ver bailar tu pelo
Quiero ser tu ritmo
Que le ensenes a mi boca
Tus lugares favoritos
(Favorito, favorito, baby)
Dejame sobrepasar tus zonas de peligro
Hasta provocar tus gritos
Y que olvides tu apellido

[Luis Fonsi:]
Despacito
This is how we do it down in Puerto Rico
I just wanna hear you screaming, "Ay, Bendito!"
I can move forever cuando este contigo
Bailalo!

[Daddy Yankee, Luis Fonsi & Justin Bieber:]
Pasito a pasito, suave suavecito
Nos vamos pegando, poquito a poquito

[Luis Fonsi (Daddy Yankee):]
Que le ensenes a mi boca
Tus lugares favoritos
[-] (Favorito, favorito, baby)

[Daddy Yankee, Luis Fonsi & Justin Bieber:]
Pasito a pasito, suave suavecito
Nos vamos pegando, poquito a poquito

[Luis Fonsi (Daddy Yankee):]
Hasta provocar tus gritos (Fonsi)
Y que olvides tu apellido (D.Y.)

[Justin Bieber:]
Despacito

Sumber

Thursday, July 13, 2017

Tips Mudah Putihkan Gigi

Mieza S | 7/13/2017 10:43:00 PM | 8Comments |

Tips Mudah Putihkan Gigi

Tips Mudah Putihkan Gigi
Sumber gambar : google

Kalau korang perasan, sebelum ni aku adalah pengguna tegar braces. Mana taknya. Gigi aku berpagar besi dalam masa yang cukup lama. Adalah dalam 7 tahun lebih jugak. Gila lah. Yela, aku kan kes khas. Hmmm. Tu lah lama. Aku memang tak ada berus gigi khas untuk orang yang pakai braces ni. Aku sekadar pakai berus gigi biasa. Memang kembang semangkok berus gigi tu aku tenyeh. Dan kelakarnya, gigi yang diberus tu tak delah bersih mana. Sebab tertutup dengan besi. Jadi, gigi aku banyak plak (taktahu eja) dan kuning.

Sekarang ni lega ~ Aku dah cabut besi. Tapi, masih kena pakai macam sesuatu yang menyerupai gigi palsu. Giginya tak ada. Cuma ada besi dan lelangit. Uish. Menyusahkan weyh. Aku ingat, bila dah cabut dapatlah bebas. Rupanya masih dibelenggu rasa nak pengsan dan stress. Hahahhaa.

Jadi kali ni, aku nak share tips mudah putihkan gigi. Sebab aku dalam proses putihkan gigi dan sucikan gigi.

Tips Putihkan Gigi 

Untuk putihkan gigi ni ada banyak cara. Korang boleh pilih nak yang cepat, lambat, senang, susah. Pilihan ditangan korang. Bukan di tangan aku k. Jom ikut langkah dibawah untuk gigi yang lebih bersih dan sihat!

Tips Mudah Putihkan Gigi

Tips #1
Putihkan gigi dengan baking soda.
Bahan - bahan : beberapa sudu teh baking soda + air/jus lemon/limau + berus gigi
Cara : campurkan kesemua bahan dan gaul rata. Letakkan bahan yang sebati tadi di atas berus gigi. Lepastu korang berus lah gigi macam biasa menggunakan bahan yang telah digaul. Biarkan beberapa minit kemudian bilas. 

Tips Mudah Putihkan Gigi

Tips #2
Putihkan gigi dengan minyak kelapa
Bahan - bahan : satu sudu teh minyak kelapa
Cara : Sebelum memberus gigi pada waktu pagi, sapukan minyak kelapa pada keseluruhan gigi. Ratakan menggunakan lidah. Biarkan selama 10-15 minit dan bilas. Lepastu boleh lah berus gigi macam biasa.

Tips Mudah Putihkan Gigi

Tips #3
Putihkan gigi dengan kulit buah oren
Bahan - bahan : Buah oren
Cara : kupas kulit buah oren. Sapukan bahagian putih (bahagian dalam) kulit oren pada gigi. Lakukan secara kerap untuk kesan yang lebih cepat.
** kalau gigi korang sensitif, abaikan pilihan tips yang ini.


Tips Mudah Putihkan Gigi

Tips #4
Putihkan gigi dengan lemon dan garam
Bahan - bahan : jus lemon + sedikit garam
Cara : Campurkan keduanya dan gaul sebati. Bila dah sebati, sapukan pada gigi.
** jangan gunakan terlalu kerap kerana akan merosakkan lapisan pada gigi yang disebabkan kandungan asid yang tinggi pada lemon. Selain tu, garam yang berlebihan juga akan menyebabkan merosakkan lapisan kulit gigi yang akan menyebabkan gigi berliang. 

Tips Mudah Putihkan Gigi
Tips #5
Putihkan gigi dengan ARILGLOW
Bahan - bahan : Pemutih gigi ARILGLOW
Cara : Sebelum memakai ARILGLOW korang digalakkan untuk memberus gigi dahulu. Kemudian lap gigi tu sampai kering. Pusingkan bahagian bawah pen dan sapukan gel yang keluar pada gigi secara rata. Biarkan selama 15minit dan bilas.
** elakkan dari terkena bibir dan elakkan makan dan minum selama 30minit. 

Pen Pemutih Gigi Aril Glow

Tips Mudah Putihkan Gigi

Sekarang memang trend pantas dan mudah kan? Jadi, kalau korang nak putihkan gigi dengan pantas, gunalah pemutih gigi Aril Glow ni. Takpayah dah nak kena gaul - gaul sebati. Hahhahaha. Pusing pen, terus je boleh guna dekat gigi. Kan? Korang nak mudah ke nak lambat? Ha pilih la mana satu.

Kesan akan kekal?

Kesan tidak akan kekal selagi penjagaan gigi tidak diutamakan. Gigi secara semulajadi akan kotor dan kuning dari masa ke masa. Ia bergantung pada makanan/minuman harian kita. Elakkan minuman soda, wine, rokok dan makanan berwarna yang menyebabkan gigi kuning. Ia bukanlah cat kekal untuk menampal kuning pada gigi anda.

Siapa yang boleh guna pemutih gigi Arilglow
- Umur 12 tahun ke atas
- Mereka yang mempunyai masalah gigi kuning
- Lelaki dan wanita
- Ibu menyusu
- Mereka yang memakai braces
- Wanita mengandung tidak di galakkan

Elakkan perkara ini selepas rawatan (24-48 jam)
Perlu diingatkan selepas rawatan pemutihan, liang-liang enamel akan terbuka dan ini menjadikan lebih mudah terdedah kepada apa-apa kotoran. Apabila liang tutup, dimana biasanya terjadi 24-48 jam selepas prosedur, anda boleh sambung semula seperti biasa.

Gigi palsu?
- Ia hanya berkesan kepada gigi semulajadi sahaja.
• Minuman yang bersih:
- Air putih
- Air suling
- Susu

Makanan yang perlu dielakkan:
- Lemon, Jus oren, Apa sahaja jus buahan
- Teh dan kopi
- Cola-cola dan minuman bergas
- Minuman tenaga

Makanan yang perlu dielakkan:
- Karot dan buah oren dan sayuran
- Brokoli, bayan dan sayuran hijau
- Coklat
- Roti putih
- Tomato dan sos merah
- Mentega dan marjerin


Nasihat tambahan:
  1. Elakkan air panas atau sejuk. Ia tidak bagus selepas rawatan disebabkan boleh mengubah suhu pada gigi anda. Perubahan suhu menyebabkan gigi mengembang dan mengecut, membolehkan kotoran menembusi gigi anda. Kurangkan kopi dan teh atau cuba minum menggunakan straw untuk mengurangkan jumlah air yang terkena gigi anda.
  2. Elakkan makanan dan minuman yang bersifat asid. Ia membuka liang enamel gigi membenarkan kotoran menembusi gigi dengan mudah. Gunakan straw untuk kurangkan bahan ini terkena gigi anda.
  3. Kurangkan merokok. Ia disebabkan nikotin pada puntung rokok menyebabkan gigi kuning. JIka anda tidak berhenti, sekurangnya cuba had dan kurangkan.
  4. Guna gincu "smudge proof". Untuk pastikan lipstik daripada terkena pada gigi disebabkan lisptik biasa boleh sebabkan kotoran pada gigi.

Info lanjut mengenai Aril Glow
Website : https://arilglow.com/
Fanpage : https://www.facebook.com/arilglowhq/


Sorang Pemenang dari Bloglist

Mieza S | 7/13/2017 11:53:00 AM | 3Comments |

Sorang Pemenang dari Bloglist


Sorang Pemenang dari Bloglist

Sebelum ni aku ada buat satu giveaway yang orang tak tahu. Maksudnya macam orang tak perasan pun giveaway aku sedang berlangsung. Seperti yang dijanjikanm akan ada seorang pemenang sepanjang giveaway berlangsung. Aku jugak lewat umumkan pemenang. Ada dua entri yang sempat aku kongsi di blog. 

Korang boleh baca dekat pautan di bawah :

Sebenarnya banyak je entri yang aku nak tulis berkenaan ni. Tapi kekangan masa woi. Raya puna ku cuti seminggu tak berupdate blog. Sedih nau. Aku tak mau pilih kasih. Aku akan bagi dua dua ni topap RM5 buat masa ni. Aku akan hubungi diorang. Kalau diorang tak reply. Aku redha. Hahha Tahniah kerana menuliskan perkongsian yang menarik perhatian aku. 



Segmen Blogwalking Raya 2017 Mialiana.com

Mieza S | 7/13/2017 09:42:00 AM | 4Comments |

Segmen Blogwalking Raya 2017 Mialiana.com

Klik banner / SINI

MINI GIVEAWAY BY #JMBELOG #2

Mieza S | 7/13/2017 09:37:00 AM | 5Comments |

MINI GIVEAWAY BY #JMBELOG #2

MINI GIVEAWAY BY #JMBELOG #2
Klik banner / SINI

Wednesday, July 12, 2017

Lirik Lagu Mencinta Kamu Drama Band

Mieza S | 7/12/2017 11:18:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Mencinta Kamu Drama Band

Lirik Lagu Mencinta Kamu Drama Band

Mungkin bukan diri ini yang terbaik
Mungkin bukan diri ini yang sempurna
Namun rela ku serahkan jiwa raga
Demi memiliki semua yang terindah

Untukku
Untukmu

Mencinta kamu
Akanku kerjakan sepanjang hidupku
Biar sampai nyawa ini kan terhapus
Hanya kamu terbaik untukku

Bukan hanya semusim
Semusim takkan cukup
Ku ingin selamanya
Selamanya

Mencinta kamu
Akanku kerjakan sepanjang hidupku
Biar sampai nyawa ini kan terhapus
Hanya kamu terbaik untukku

Mencinta kamu
Akanku kerjakan sepanjang hidupku
Biar sampai nyawa ini kan terhapus
Hanya kamu terbaik untukku

Mungkin bukan diri ini yang terbaik
Mungkin bukan diri ini yang sempurna

Lirik Lagu Selalu Denganmu Cherpen Band

Mieza S | 7/12/2017 08:12:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Selalu Denganmu Cherpen Band 

Lirik Lagu Selalu Denganmu Cherpen Band

Lelah hati ku menanti
Cinta yang mengisi hidupku
Engkau tiba hadir memenuhi
Relung hatiku yang telah lama sepi

Andainya kau tahu betapa
Ku memerlukanmu
Hingga hujung waktu

Aku ingin selalu
Selalu denganmu
Dalam hidup dan matiku

Aku ingin selalu
Selalu didekatmu
Mendakapmu sepenuh jiwaku

Engkau tiba hadir memenuhi
Relung hatiku yang telah lama sepi

Andainya kau tahu betapa
Ku memerlukanmu
Hingga hujung waktu

Aku ingin selalu
Selalu denganmu
Dalam hidup dan matiku

Aku ingin selalu
Selalu didekatmu
Mendakapmu sepenuh jiwaku

Andainya kau tahu betapa
Ku memerlukanmu
Hingga hujung waktu

Aku ingin selalu
Selalu denganmu
Dalam hidup dan matiku

Lirik Lagu Biarkanlah Drama Band

Mieza S | 7/12/2017 05:21:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Biarkanlah Drama Band

Lirik Lagu Biarkanlah Drama Band

Semua pernah tercipta
Seakan terhapus sudah segala
Tak mampu ku kembali
Biarkan saja berakhir di sini

Biar patah hatiku
Biarkanlah
Aku pergi demi hidupmu

Biar hancur harapku
Lepaskanlah
Aku pergi demi bahgiamu

Semua janji terbina
Seakan sudah tiada bermakna
Tak mampu ku kembali
Biarkan saja berakhir di sini

Biar patah hatiku
Biarkanlah
Aku pergi demi hidupmu

Biar hancur harapku
Lepaskanlah
Aku pergi demi bahgiamu

Selagi kita masih bersama
Semakin ku terluka

Biar patah hatiku
Biarkanlah
Aku pergi demi hidupmu

Biar patah hatiku
Biarkanlah
Aku pergi demi hidupmu

Biar hancur harapku
Lepaskanlah semuanya
Aku pergi demi bahgiamu
Aku pergi demi bahgiamu
Aku pergi demi bahgiamu

Lirik Lagu Kali Ini Cherpen Band

Mieza S | 7/12/2017 04:00:00 PM | 1Comments |

Lirik Lagu Kali Ini Cherpen Band

Lirik Lagu Kali Ini Cherpen Band

Andai kita temu saat itu
Semua raga akan menjadi milikku
Terang kau lihatlah pada di sisi kegelapan
Yang di hujung tersimpan ikhlas

Maafkanlah aku bila tidak sempurna
Mengkhianatimu

Bergenang mata membacakan
Semua kisah yang telah engkau lalui
Tiada apapun yang dapat menandingi dirimu
Kekasih hati selamanya

Maafkanlah aku bila tidak sempurna
Mengkhianatimu
Mohon jangan lupa ingat aku selalu
Dalam lenamu

Maafkanlah aku bila tidak sempurna
Mengkhianatimu
Mohon jangan lupa ingat aku selalu
Dalam lenamu

Maafkanlah aku bila tidak sempurna
Mengkhianatimu
Mohon jangan lupa ingat aku selalu
Selamanya

Lirik Lagu Bukan Untukku Hyper Act

Mieza S | 7/12/2017 01:33:00 PM | 2Comments |

Lirik Lagu Bukan Untukku Hyper Act

Lirik Lagu Bukan Untukku Hyper Act

Malam ku tak berbintang
Siang ku hanya berlari-lari
Apakah tanda mengenalimu
Sekadar mimpi

Jari ku sentuh
Dingin ku rasai
Kosong tiada makna
Diamnya tak berkata

Hanya aku yang tak pernah
Mengejar kejora kau janji bersama
Walau dirimu berharga tidak kau bahagia
Jika ku bersama denganmu

Tanpa sayap cintamu
Tak akan ku terbang setinggi ini
Ku tuju langit cerah
Rupanya kelam kabus menanti

Percaya kasih ku cuba sedaya
Namun tiada beza
Biar ku undurkan diri

Hanya aku yang tak pernah
Mengejar kejora kau janji bersama
Walau dirimu berharga tidak kau bahagia
Jika ku bersama denganmu

Hanya aku yang tak pernah
Mengejar kejora kau janji bersama
Walau dirimu berharga tidak kau bahagia
Jika ku bersama denganmu

Mungkin kecewa mencari
Gelapnya berteman ku rindu selama
Namun harus ku mengerti kiranya kau di sisi
Cintamu bukannya untukku

Watson's Pika Pika Sparkling Bright Workshop

Mieza S | 7/12/2017 10:37:00 AM | 1Comments |

Watson's Pika Pika Sparkling Bright Workshop

Watson's Pika Pika Sparkling Bright Workshop

Macam dah lama sangat aku tak update entri event/review. Hahahaha. Kau tahu tak? Aku masih dalam mood raya yang sedang bermalas - malasan. Oh ya. Berita baik yang pertama untuk diri sendiri ialah, aku macam dah ada satu notebook personal yang akan digunakan sebagai tempat untuk update blog. Yeahhh! Tapi, aku masih dalam usaha hantor kedai nak betulkan keyboard. Nampak tak aku ni gigih? 

Watson's Pika Pika Sparkling Bright Workshop


Berita baik yang kedua ialah siapa selalu ada masalah bila nak cuci muka? Dah cuci muka guna pencuci tapi bila lap dengan tisu/kapas masih ada mekap yang melekat? Ha siapa siapa? Baik mengaku. Kalau korang nak tahu, Watson's telah memperkenalkan produk terbaru dari Jepun yang sangat berkesan untuk mencuci dan menangkal mekap. Bukan tu je. Muka pun nampak lebih licin. Ya serius. Aku dah cuba masa Pika Pika Workshop haritu.

Watson's Pika - Pika Workshop di Forêt Blanc 

Watson's Pika Pika Sparkling Bright Workshop
Sumber
Apa yang kelakarnya, masa workshop tempoh hari semua teruja tau. Mana tak nya. Ada no mirror makeup challenge. Tapi ramai yang main tipu. Hehehe. Weyh muka aku banyak bintik - bintik hitam tau. Oh no! semua blogger memang sporting habis. Walaupun diorang main tipu termasuk aku (jadikan phone sebagai cermin), still jugak diorang gigih mekap sampai lukis kening. Eh, siapa lah tu. Hahhaa. Lepas tu, kitorang cuci muka guna Sparkling Bright Fruity Deep Cleansing. Lepas je cuci muka tu, aku memang rasa muka aku sangat - sangat licin. Nama pun deep cleansing kan ? Hehehe. 

Watson's Pika Pika Sparkling Bright Workshop
Watson's Pika Pika Sparkling Bright Workshop

Sumber


Apa yang paling tak boleh lupa sepanjang workshop? Mestilah makanan. Blogger dan makanan berpisah tiada. Walaupun bukan food review, semua dok pakat tangkap gambar makanan yang comel. Nak makan pun sayang. Tapi kalau tak makan lagi sayang kan? MEMBAZIR. Ada kek, ada coklat, ada makaron. Ada. Macam - macam lah. Kalau korang suka makanan comel, meh datang Foret Blanc date dengan boyfren. <3

Watson's Pika Pika Sparkling Bright Workshop
Watson's Pika Pika Sparkling Bright Workshop
Ais Krim unicorn

Watson's Pika Pika Sparkling Bright Workshop
macaron unicorn

Pika - Pika Sparkling Bright 

Watson's Pika Pika Sparkling Bright Workshop

Produk Pika Pika ni memang nama dia start dengan perkataan sparkling bright. Cuka teka kenapa? Oh ye. Aku ni tak pandai sangat english. Lepas aku google translate sparkling bright bermaksud berkilauan bercahaya. ya memang betul. Lepas pakai produk pika pika kita akan rasa muka glowing gila. 

Pika Pika Sparkling Bright Fruity Cleansing Liquid ni boleh pakai macam biasa je. Macam pakai pencuci muka tu lah. Alaaa, macam selalu tu. Alaaa, takkan tak pernah cuci muka kot. Tipu. Hhahahaa. Pakai cleansing deep Pika Pika ni, memang habis semua mekap waterproof aku tertanggal. Yag penting, masa cuci tu urut - urut sikit muka. Dan dan. Deep cleansing ni memang wangi. Bau buah macam epal gitu. Korang jangan makan pulak. Kang naya je pahit. 

Watson's Pika Pika Sparkling Bright Workshop
Baru lepas pakai Pika Pika Sparkling Bright Hot & Cool Cleansing Gel
Produk yang kedua dari Pika Pika ialah Pika Pika Sparkling Bright Hot & Cool Cleansing Gel. Pakai yang ni tak boleh pakai banyak. Sebab nanti rasa muka terbakar. Eh ~ Tak lah. Macam warm sikit je. Aku pakai sikit tak rasa sangat. Ada orang lain pakai tebal, memang terasa bahang dekat muka. Fungsi dia? Untuk senang tanggalkan kotoran daki di hidung seperti black head and white head. Lepas pakai produk ni, memang jenuh lah tangan kau gatal nak keluarkan black head and white head yang dah lama bersemayam dekat hidung tu. 

Paling best. Siapa suka pakai mask? Korang boleh cuba Pika Pika Sparkling Bright Peel Off Mask. dalam produk ni mengandungi white clay yang membantu menyerap lebihan minyak di muka. Kalau ada masalah muka berminyak, produk ni memang bagus untuk dicuba. Kalau okay, boleh teruskan. Jadilah pengguna bijak! 

Korang dah boleh mula beli dan cuba produk Pika Pika di Watson's . 

Harga Pika Pika Sparkling Bright 
Pika Pika Sparkling Bright Fruity Cleansing Liquid :  RM79.00
Pika Pika Sparkling Bright Hot & Cool Cleansing Gel : RM39.00
Pika Pika Sparkling Bright Peel Off Mask : RM49.00

Jangan cepat melatah tengok harga mahal sangat. Kalau murah tak berkualiti pulak. Beli produk Pika Pika secara online di Watson's untuk harga yang lebih murah dan jimat. Berita baiknya ialah korang boleh dapatkan diskaun sebanyak 10% dengan menggunakan promo code : PIKA10A . Sah sehingga 31 Julai 2017. Cepat cepat!!!! Nanti habis.  

Terima kasih kepada 

Watson's Malaysia
Website : http://www.watsons.com.my/ 
Facebook : https://www.facebook.com/watsonsmalaysia/
Instagram : https://www.instagram.com/watsonsmy/
The Butterfly Project
Facebook : https://www.facebook.com/ButterflyProjectMalaysia/
*** sumber sesetengah gambar : Tammy Lim

Tuesday, July 4, 2017

Lirik Lagu Hidup Dalam Mati Syamel AF

Mieza S | 7/04/2017 08:52:00 PM | 2Comments |

Lirik Lagu Hidup Dalam Mati Syamel AF

Lirik Lagu Hidup Dalam Mati Syamel AF

Lakaran lukisan tak berwajah
Meronta ku di dalam kesunyian
Tak rela ku mengejar cinta yang hampir kelam
Sendiri ku di sini pilu

Angin bawalah aku pergi
Pergi dari kesakitan ini
Tak mampu ku menahan peritnya perpisahan
Tuhan hapuskan semua kenangan

Tak ku menduga kau berlalu pergi
Tinggalkan semua mimpi dan janji
Terluka aku menangis
Tersedar kau hilang di hati

Jangan diucap sesal mu berkali
Tiada erti hidup ini
Ku terima suratan takdir
Biarkan aku sendiri hidup dalam mati

Tak mampu ku menahan
Peritnya perpisahan
Tuhan hapuskan semua kenangan

Tak ku menduga kau berlalu pergi
Tinggalkan semua mimpi dan janji
Terluka aku menangis
Tersedar kau hilang di hati

Jangan diucap sesal mu berkali
Tiada erti hidup ini
Ku terima suratan takdir
Biarkan aku sendiri hidup dalam mati
Hidup dalam mati

Lirik Lagu Terus Mencintai Siti Nordiana

Mieza S | 7/04/2017 08:45:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Terus Mencintai Siti Nordiana

http://cdn.suria.my/wp-content/uploads/2017/03/nana-1-1-1024x684.jpg


Oh Kasihku takkan hilang
Bila Kau ingat kepadaku
Oh Cintaku tak akan pudar
Bila Kau selalu disampingku

Rasa Rinduku melayang layang
Mengingatkan Engkau seorang
Menyemai kasih di dahan cinta
Haruskah aku terus menangis

Mengapa rindumu padaku

Tak Sebesar rasa sayangku padamu
Mengapa cintamu padaku
Tak Bisa seluas lautan

Rasa Rinduku melayang layang
Mengingatkan Engkau seorang
Menyemai Kasih di dahan cinta
Haruskah Aku terus menangis

Mengapa Rindumu padaku
Tak Sebesar rasa sayangku padamu
Mengapa Cintamu padaku
Tak Bisa seluas lautan
baca juga Lirik Lagu Memori Berkasih
Sungguh Sungguh ku tak bisa
Menahan Besarnya rinduku padamu
Sungguh Sungguh ku tak bisa
Memaksa Dirimu mencintaiku

Mengapa Rindumu padaku
Tak Sebesar rasa sayangku padamu
Mengapa Cintamu padaku
Tak Bisa seluas lautan
Tak Bisa seluas lautan


Lirik Lagu Lebih Sempurna Syamel AF

Mieza S | 7/04/2017 06:45:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Lebih Sempurna Syamel AF

Lirik Lagu Lebih Sempurna Syamel AF



Ombak laut, angin bayu
Menemaniku di kala terkenang dirimu

Manis indah dalam cinta
Tak pernah kusangka kau pergi hanya kerana dia

Bertahun sudah kita bersama
Hanya dusta sebalik setia
Kau biarku derita
Menangis di dalam jiwa

Kau terluka akulah peneman
Kau bahagia aku ditinggalkan
Mudahnya kau berubah
Sepiku berteman air mata

Berlalulah kau masa
Aku tidak berdaya
Temukannya yang lebih sempurna

Bertahun sudah kita bersama
Hanya dusta sebalik setia
Kau biarku derita
Menangis di dalam jiwa

Kau terluka akulah peneman
Kau bahagia aku ditinggalkan
Mudahnya kau berubah
Sepiku berteman air mata

Berlalulah kau masa
Aku tidak berdaya
Temukannya yang lebih sempurna
Temukannya yang lebih sempurna
Temukannya yang lebih sempurna

Lirik Lagu Disana Cinta Disini Rindu Tajul & Wany Hasrita

Mieza S | 7/04/2017 03:41:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Disana Cinta Disini Rindu Tajul & Wany Hasrita

Lirik Lagu Disana Cinta Disini Rindu Tajul & Wany Hasrita

Sejak ku dengar merdu suaramu
Tidak ku sangka jiwa terganggu
Apa kurangnya suara manjamu
Menyentuh hati membawa mimpi

Kamu wanita manis sekali
Lirik matamu membawa cinta
Kamu lelaki pandai menggoda
Hingga hatiku mulalah rindu

Riang hatiku
Hilangnya resah

Disini cinta
Disana cinta

Benarkah…

Disana rindu
Disini rindu
Sejiwa

Disini sayang
Disana sayang
Sekata..

Orang disana
Orang disini

Sama Menanggung rasa

Cinta
Tak dapat diduga
Cinta hanya dapat dirasa

Senada dalam cinta

Disini cinta
Disana cinta
Benarkah..

Disana rindu
Disini rindu
Sejiwa

Disini sayang
Disana sayang
Sekata..

Orang disana
Orang disini
Sama menanggung rasa

Cinta
Tak dapat diduga
Cinta
Hanya dapat dirasa
Senada dalam cinta
Smulekan cinta

Irama indah
Semoga hilang kesunyian
Semoga hilang kesunyian

Monday, July 3, 2017

Lirik Lagu Aisyah Projector Band

Mieza S | 7/03/2017 02:45:00 PM | 2Comments |

Lirik Lagu Aisyah Projector Band

Lirik Lagu Aisyah Projector Band

La La la laa..3x

Mula Mula mula ku happy
Tiba Tiba dia sakitkan hatiku
Tak Apalah terima kasihlah jadi kekasihku

Satu Dua tiga ku cintamu
Kau Hanya satu menjadi kekasihku
Berjanjilah Padaku sayangku
Kau Akan setia

Aisyah
Jangan Ragu-ragu dengan cinta ini
Jangan Kau ragu-ragu ku jadi kekasihmu
Percaya Padaku
Ku Akan jadi yang terbaik untuk cintamu

Aisyah
Aku Sayang kamu aku rindu kamu
Tidur Malamku sentiasaku mimpikan kamu
Kau Hanya milikku untuk selamanya

Aku Sayang ku rindu aku cintamu

Mula Mula mula ku happy
Tiba-tiba Dia sakitkan hatiku
Tak Apalah terima kasihlah jadi kekasihku

Satu Dua tiga ku cintamu
Kau Hanya satu menjadi kekasihku
Berjanjilah Padaku sayangku
Kau Akan setia

Aisyah
Jangan Ragu-ragu dengan cinta ini
Jangan Kau ragu-ragu ku jadi kekasihmu
Percaya Padaku
Ku Akan jadi yang terbaik untuk cintamu

Aisyah
Aku Sayang kamu aku rindu kamu
Tidur Malamku sentiasaku mimpikan kamu
Kau Hanya milikku untuk selamanya

Aisyah
Jangan Ragu-ragu dengan cinta ini
Jangan Kau ragu-ragu ku jadi kekasihmu
Percaya Padaku
Ku Akan jadi yang terbaik untuk cintamu

Aisyah
Aku Sayang kamu aku rindu kamu
Tidur Malamku sentiasaku mimpikan kamu
Kau Hanya milikku untuk selamanya

Aku Sayang ku rindu aku cintamu

La La la laa..3x

Aku Sayang ku rindu aku cintamu

Lirik Lagu Pertama Kali Shaa

Mieza S | 7/03/2017 11:46:00 AM | 2Comments |

Lirik Lagu Pertama Kali Shaa

Lirik Lagu Pertama Kali Shaa
Pertama Kali
Ku Kenalkan dirimu
Betapa Indahnya
Bila Kau senyum

Pertama Kali
Ku Rapat denganmu
Baruku tahu kau
Amat bermakna padaku

Aku tahu kau sudah berpunya
Tapi Ku sanggup menunggu selamanya
Hingga kini aku menanti
Mengapa Sikit engkau tidak mengerti

Mengapa Kini engkau berbagi
Aku Disini tetap akan menanti
Puasku Rayu puas memujuk
Kau Tetap dengan egomu untuk meninggalkan ku

Waktu Kau rapuh aku yang kau tuju
Bila Ku merindu kau pergi menjauh
Pertama Kali
Ku Kenalkan dirimu

Betapa Indahnya
Bila Kau senyum
Aku Tahu ku bukan pilihanmu
Tapi Ku tahu ku hanya cinta kamu

Pertama Kali
Ku Dilukai

© Copyright 2017 | ALL Right Reserved to Owner. Re-edit by Sehijau Blog RA.