Jiwa Kacau

Jiwa Kacau
Dua tiga menjak ni aku dapat rasa, hidup terlalu gampang untuk dimengerti. Sebab kehilangan atau apa?

Sumpah aku benci. Aku cuma rasa mahu baling telefon biar puas berderai dihentak dinding batu! Dan selepasnya menangis dalam almari gelap. Itu yang aku rasa keinginan aku waktu ini. Tapi aku memilih untuk menulis sebagai lega sementara. Mungkin~ 

Seperti di dadaku ada beban yang tak mampu aku kandung. Aku cuma rasa mahu menangis bengkak mata saat ini. Entah. 
Jiwa Kacau
Jiwa Kacau
http://www.jpan.sabah.gov.my
Aku seperti ini bukan kerana kebergantungan ujian yang aku lalui mengenai depresi. Tidak. Aku melalui ujian ini kerana mahu melihat sejauh mana perasaan waktu itu. Ya. Aku akui kadang aku berperasaan seperti ada beban di dada. 

Kemudian, aku akan mengelamun lama, seterusnya aku akan berasa seperti hidup aku sudah tidak ada erti apa - apa. Seperti mahu dalam gelap sepanjang masa. Atau paling tidak aku puas jika aku diberi peluang untuk memarahi orang sesuka hati waktu ini.

Entah, aku sakit dan penat dengan diri sendiri. Penat! 

Post a Comment

1 Comments

  1. bersabar atas dugaan allah beri..
    kak za kadang pun stress, but always smile, insha allah bila kita selalu buat gitu, kita akan rse lebih positif

    ReplyDelete

terima kasih kerana meluangkan masa membaca dan meninggalkan komen.