Disclaimer | Author | Contact


Saturday, October 29, 2016

Imbasan Rindu

Mieza S | 10/29/2016 01:19:00 AM | 0Comments |

Imbasan Rindu 

Imbasan Rindu

Tak tahu nak cakap ini entri sedih ke lawak. Lawak sebab aku dah nak terbuat entri ni macam online diary. Acah - acah macam aku budak kecik nak bagitahu isi hati gitu. Rasanya dah lebih 30 kali aku ulang dengar lagu Memohon Diri dari kumpulan Spoon walaupun baru je jumpa lagu tu. Kenapa ye agaknya? Mungkin sebab aku tertengok drama melayu pukul 7, Drama Masam Manis. Kejap. Apa kena mengena lagu dengan drama tu? Macam tak berkait je. 

Biasa lah teringat benda - benda lama. Menganggu hati betul lah. Sebab tu malas nak tengok drama melayu. Semua pasal cinta je. Lepastu mesti berkait dengan hidup sendiri. Sedikit sebanyak ada rasa sentap sikit. Sentap dengan drama eh? Menggedik je. -,-

Selain tu, aku nak bagitahu. Aku rindu sesuatu yang tak pernah 'ada'. Umpama macam rindukan bunga lili. Padahal pegang bunga lili pun tak pernah, nampak depan mata apatah lagi. Ha gitulah. Ni nak cerita. Aku membesar dengan lagu lama. Kadang tak kenal pun siapa penyanyi tajuk lagu apatah lagi. Sekadar hafal buta - buta. Dah hari - hari dengar. Mana lah tak hafal kan? Asal ada lagu baru dengar je mesti download (bila dah reti guna pc). 

Sampailah aku ter'suka'. Huh! Bab ni serius lah kelakar. Malu lah nak cerita. Terjatuh cinta dengan suara vokalis Spoon. Sebenarnya bukan vokalis Spoon je. Vokalis Skreen, Spin. Yang mana lagu macam lentoh - lentoh orang kata rock leleh tu, memang kesukaan aku. Lagi - lagi bila suara orang tu macam sengau - sengau sikit. Aduh. Tak boleh move on rasa. Tu boleh melekat terus dalam hati. Cewah. 

Okay aku fokuskan kepada kumpulan Spoon jelah eh? Sebab aku cuma nak cerita pasal dia. Lagu pertama yang terus melekat padat dalam diri aku adalah lagu Rindu Serindu Rindunya. Lagu ni kan mendayu - dayu. Boleh keluar tahik telinga mak aku cakap. Merepek jelah. Hahahha. Bestkan lagu tu?

Jadi bila aku dengan adik aku suka dengar lagu ni, hari - hari pasang. Mak bukak cerita pasal vokalis Spoon Along atau nama sebenarnya Sabi’ul Malik Shafiee. Masa tu sekolah menengah. Tak pernah peduli pulak nak mencari kisah dia dekat internet. Maklomlah masa tu lebih kemaruk nak main facebook kalau berpeluang dapat pegang pc. 

Bila dah rasa dewasa sikit, baru lah rasa nak cari pasal kematian dia. Aku ni jenis kalau tersuka. Tak kisah lah lagu ke drama ke apa ke. Mesti aku buat kerja bodoh. Contohnya, masa aku kecik aku pernah tengok drama korea kot. Pasal perempuan tu sakit lepastu apa tah lagi. Lupa dah. Masa scene dekat tv aku rileks je. Masuk bilik nangis teresak - esak siap berdoa dekat tuhan weyh mintak perempuan dalam tv tu sihat sejahtera. Padahal diorang tu berlakon. Bukan betul - betul pun. Tah apa - apa lah. 

Jadi pasal Along Spoon ni kan. Dia pun meninggal masa muda sangat. Dah lah pandai nyanyi. Meninggal dalam keadaan tragis pulak tu. Sedih weyh. Rasa macam abang aku yang meninggal. Walaupun aku cuma kenal dia dari suara je. Dia punya kesan tu sampai sekarang. Sama macam orang Malaysia rasa kehilangan dengan pemergian vokalis Spin. Ingat lagi? Mungkin bagi aku sampai bila - bila kot. Sebab aku suka tengok manusia yang suka 'seni'. Muzik tu kan seni? 

Bayangkan eh? Orang yang gigi rongak@gemok main cajon pun aku boleh kata dia comel. Tahu sebab apa? Sebab dia main cajon je kot. Nampak style walaupun selekeh ke kulit kurap ke. Ah tak kisah lah. Janji aku tahu dia suka seni. Macammana tahu dia suka seni? Sebab dia main cajon. Hahhaha. Sukahati je kan buat penilaian? Yela. Mana ada orang minat lukis pergi buat sukan outdoor pulak kan? Gitu lah aku beranggapan. 

Aku ni acah - acah je macam Along tu kenal aku. Macam Along tu ada darah daging dengan aku. Huh! Berangan je. Bukan - bukan macam tu. Aku sendiri tak tahu nak terangkan macam mana. Cuna nak cakap. Aku rindu. Yela, sekarang kan musim GV. Artis lama - lama nyanyi boleh naik bulu roma aku. Punya lah. Eh entahlah. Takde perkataan yang boleh aku luahkan. 

Tapi betul. AKU SEDANG RINDU. Rindu sesuatu yang tiada. 

Imbasan Tragedi Kes Pembunuhan Along Spoon

Sebelum pemergian arwah, kumpulan Spoon berjaya menerbitkan dua buah album terbaik iaitu Spoon - Spoon (1998), Spoon - Kembali Merindu (1999). Kehebatan kumpulan ini telah meletakkan mereka antara kumpulan slow rock terbaik pada zaman itu dan ketika itu jugalah tercatatnya kegemilangan lagu-lagu jiwang yang ter'best' dalam sejarah industri muzik Malaysia.

Namun pada 25 Disember 1999 , Dikala peminat yang setia dengan kumpulan spoon tidak sabar menanti album seterusnya, satu berita yang mengejutkan tersebar tentang kehilangan penyanyi muda berbakat ini. akhirnya kehilangan tersebut berakhir dengan penemuan rangka manusia dipercayai milik Along yang diikat dalam guni di kilometer 28, Jalan Kuala Klawang-Genting Peras, jelebu. Lihat kronologi di bawah

Imbasan Rindu
Sumber Gambar

Perkembangan kes yang memakan masa 9 tahun ini berakhir dengan keputusan pembunuh, Mohamed Ya'cob dihadapkan ke tali gantung pada tahun 2010. Pembunuhan ini dikatakan berpunca daripada perasaan cemburu. 

Vokalis Spoon pernah digantikan dengan adik kandung kepada arwah iaitu Azlong, tetapi masih tidak dapat menandingi aura yang dimiliki arwah. Kerinduan peminat terhadap arwah begitu mendalam sehinggakan peminat masih tidak dapat menerima pengganti selepas pemergian arwah.
Kes tersebut menjadi bualan hangat bertahun lamanya , hingga kini ramai yang tidak dapat menerima pemergian tersebut termasuklah ibu arwah sendiri.




Kalau dikira dari tarikh 25 Disember 1999, dah nak menginjak 17 tahun pemergian arwah. Semoga tenang di sana Sabi’ul Malik Shafiee. Semoga aman bahagia. Alfatihah ~ 




Friday, October 28, 2016

Lirik Lagu Tujuh Gunung Tujuh Lautan Spoon

Mieza S | 10/28/2016 05:30:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Tujuh Gunung Tujuh Lautan Spoon

Lirik Lagu Tujuh Gunung Tujuh Lautan Spoon

Indahnya mendakap mimpi
Damainya disudut hati
Namun pada realiti
Kasihmu tak ku miliki

Dulu kita bahagia
Berpanas berembun setia
Ku sangka untuk selamanya
Impian tak jadi nyata

Kala malam
Ku kesunyian
Hanya berteman pungguk berlagu
Kala siang

Ku kehilangan
Tiada teman pengubat rindu... oo

Di alam cinta kita bertemu
Namun akhirnya ku yang tersungkur
Menelan rindu membeban pilu
Menumpang kasih dirantai hatimu

Tujuh gunung tujuh lautan
Tempuh bersama itu janji mu
Namun kini aku rasakan
Pedihnya hati ditinggal pergi

Oh... kekasih

Akan ku telan walaupun pahit
Ini suratan...

Lirik Lagu Memohon Diri Spoon

Mieza S | 10/28/2016 05:19:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Memohon Diri Spoon 

Lirik Lagu Memohon Diri Spoon

Restuilah perpisahan ini
Relakanlah pemergian aku
Jangan bersedih jangan menangis
Semua telah ditentukan

Berat hati berat ku rasakan
Berjauhan dengan mu sayang
Tapi perjanjian hanya di sini
Tak daya bertahan lagi

Izinku bermohon diri
Asmara yang sebiru dulu
Biarkan terbang menjadi debu
Sebagai tanda kita pernah bercinta... oh... oh...

Oh... biar pun bulan jatuh ke bumi
Menerangi kedukaan jiwa
Namun sudah tak bererti pada ku
Ku sangkakan panas mentari sampai ke petang

Rupanya hujan di tengah hari
Menghangatkan kasih kita
Ku sangkakan engkau insan yang setia
Rupanya engkau bersandiwara

Curang dalam cinta kita
Kau membuat ku menangis
Jiwa ku terhiris...

Lirik Lagu Dinda Haqim Mokhtar

Mieza S | 10/28/2016 04:45:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Dinda Haqim Mokhtar

Lirik Lagu Dinda Haqim Mokhtar

Selama ku berdiam diri
Selama ku sembunyi
Kini izinkan ku tuk cerita
Dengan penjelasan ku dulu

Ku tiada niat melukakan mu
Tapi memang pahit untuk kau terima
Tapi aku rela meninggalkan daripada engkau tidak bahagia
Kerna, kerna ku tak mahu, tak mahu nanti aku yang kecewa (kecewa)

Tapi jika ini takdir ku rela (ku rela)
Ha ha ha
Dinda ah ah ah
Jika benar kau pilihanku

Oh oh oh dinda
Ku ingin kau s'lalu di sisi ku
Kerna selama ini aku benarkan semua
Kerna ku tak mahu, tak mahu tinggalkan

Dinda ah ah ah
Jika benar kau pilihanku DINDA
Setiap kali ku berbicara
Kau menolak dengan segera

Tak sempat untukku menjelaskan
Jelaskan perkara sebenar
Aku tiada niat melukakan mu,
Tapi memang pahit untuk kau terima

Tapi aku rela meninggalkan daripada engkau tidak bahagia
Kerna, kerna ku tak mahu, tak mahu nanti aku yang kecewa (kecewa)
Tapi jika ini takdir
Ku rela (ku rela) ha ha ha

Dinda jika benar kau pilihan ku
Oh oh oh dinda
Ku ingin kau s'lalu di sisiku
Kerna selama ini aku benarkan semua
Kerna ku tak mahu, tak mahu tinggalkan

Dinda jika benar kau pilihan ku
Dinda...

Talk about it
Talk about it
Talk about it
Tell you know talk about it

Lirik Lagu Cinta Mati Kleo Band

Mieza S | 10/28/2016 04:15:00 PM | 1Comments |

Lirik Lagu Cinta Mati Kleo Band

Lirik Lagu Cinta Mati Kleo Band

Aku cinta cinta cintanya sama kamu
Aku rindu rindu setengah mati
Aku cinta untukmu
Sayang untukmu
Aku cinta mati hanya untukmu

Apa kau benar-benar sayang
Apa kau benar-benar cinta
Apa yang kau bisikkan kepada diriku
Cepat katakanlah padaku

Tapi apa yang aku rasa
Benar ini apa adanya
Percayalah padaku
Bahwa kamu itu
Cintanya cuma sama aku

Aku cinta cinta cintanya sama kamu
Aku rindu rindu setengah mati
Aku cinta untukmu
Sayang untukmu
Aku cinta mati hanya untukmu

Apa kau benar-benar sayang
Apa kau benar-benar cinta
Apa yang kau bisikkan kepada diriku
Cepat katakanlah padaku

Aku cinta cinta cintanya sama kamu
Aku rindu rindu setengah mati
Aku cinta untukmu
Sayang untukmu
Aku cinta mati hanya untukmu

Untukmu….
Cinta mati untukmu…

Lirik Lagu Kekasih 345 Anak Panah Band

Mieza S | 10/28/2016 04:09:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Kekasih 345 Anak Panah Band

Lirik Lagu Kekasih 345 Anak Panah Band

Jangan jangan kau bohongi aku
Jangan jangan kau duakan aku
Jangan jangan cari pacar baru
Jangan jangan cari cinta lain

Kau harus tahu
Cintaku setia
Cintaku satu sampai mati

Cintaku istimewa
Lebih dari segalanya
Cintaku tak mendua
Apalagi tiga empat lima
Cintaku memang gila
Gila kepadamu
Tak mungkin ku mendua
Apalagi tiga empat lima

Kamu kamulah biadariku
Kamu kamu terlahir untukku
Jika jika ku jadi rajamu
Kamu kamu yang jadi ratuku

Kau harus tahu
Cintaku setia
Cintaku satu sampai mati

Cintaku istimewa
Lebih dari segalanya
Cintaku tak mendua
Apalagi tiga empat lima
Cintaku memang gila
Gila kepadamu
Tak mungkin ku mendua
Apalagi tiga empat lima

Cin cin cintaku istimewa
Lebih dari segalanya
Sayang ku tak mendua
Apalagi tiga empat lima
Cin cin cintaku memang gila
Gila kepadamu
Sayang ku tak mendua
Apalagi tiga empat lima

Lirik Lagu Aku Sakit Hati Nas Adila & Aliff

Mieza S | 10/28/2016 03:30:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Aku Sakit Hati Nas Adila & Aliff

Lirik Lagu Aku Sakit Hati Nas Adila & Aliff

Ku disini menanti dirimu
Tapi kau tak datang
Tak tahu dimana
Sikapmu yang selalu
Hancurkan hati ini

Membuatku bertanya
Haruskah ku akhiri
Salahkah oh bila ku berharap
Kau menjadi seperti yang ku mahu
Seseorang yang bisa sejukkan hati yang letih
Bukan membuatku selalu bersedih

Pergilah kau jauh dariku
Meski walau untuk selamanya
Tapi jangan kau lupakan
Aku sakit hati

Semoga kelak kau kan dapatkan
Seorang yang jauh lebih baik dariku
Tapi jangan kau lupakan
Aku sakit hati

Aku sakit hati

Lirik Lagu Intan Jadi Kenyataan Spoon

Mieza S | 10/28/2016 03:30:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Intan Jadi Kenyataan Spoon

Lirik Lagu Intan Jadi Kenyataan Spoon

Usah mengalah wahai api asmara
Jangan menangis cuma tenangkan diri
Onak dan duri pernah kita lalui
Berdua sejak dulu

Dulu semarak bagai awan berarak
Kau ku dampingi seakan ku miliki
Kasih tersirat apakah yang tersurat
Ku cari hala sendiri

Bertahun sudah ku selami hatimu
Tiada pernah aku cemburu
Mengapa di kala selayaknya
Menjadi kekasihmu sejati

Ternyata dikaulah selayaknya
Menjadi kekasihku sejati
Tak bisa ku sisih wajahmu
Jauh dari mata ku

Teringat jua

Kaulah lukisan tewaskan pandangan
Tuturmu tajam benamkan perasaan
Intan jadi kenyataan
Dibuang sayang ditelan
Aku redha

Lirik Lagu Hanya Diriku Sofaz

Mieza S | 10/28/2016 03:01:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Hanya Diriku Sofaz

Lirik Lagu Hanya Diriku Sofaz

Apakah bisa ku nyatakan padamu
Kerana hati ini tak bisa sembunyikan rasa jatuh cinta
Wajahmu tak dapat ku lenyapkan
Bayanganmu selalu bersama ku mengusik jiwa ku

Mengapa ku mencintaimu oh
Hinggaku terus merasakan indahnya
Walaupun hanya diriku

Apakah mungkin kau nyatakan padaku
Biar hati ini tak lagi sembunyikan rasa jatuh cinta
Apakah aku akan terus terseksa dengan senyuman cinta mu
Tapi aku pasti tahu kau pun merasakan dengan detik aliran
Cinta ini

Mengapa ku mencintaimu oh
Hingga ku terus merasakan indahnya
Oh mengapa ku mencintaimu oh
Hingga ku terus merasakan indahnya
Walaupun hanya diriku

Lirik Lagu Jalur Gemilang Spoon

Mieza S | 10/28/2016 02:30:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Jalur Gemilang Spoon

Lirik Lagu Jalur Gemilang Spoon


Mey kibarkan panjimu
Marilah bersatu fikir itu perlu
Dari kehidupan
Hey jangan melulu tak tentu tujuan
Akan kesesatan di dalam pencarian
Kearah ke majuan
Kehidupan

Ingatlah perjalanan walau hari masih jauh
Biar kegagalan kita teruskan
Sesalan kita telat pasti ada kejayaan
Anggap itu hanya satu ujian

Hey tegakkan panjimu
Marilah bersatu fikir itu perlu dari kehidupan
Ingat mengingati bukannya mencaci sesama sendiri
Menunding jari meletak kesalahan pada teman

Ingatlah wahai perjalan masih jauh
Biar kegagalan kita teruskan

Marilah kibar sorak dan panji betulkan tegaknya berdiri
Terpancar sinar sinar keemasan
Biar berputih tulang aku aku terus juga berjuang
Hingga ku pasti kau tegar berdiri
Jalur gemilang bersumpah sejati
Jalur gemilang bersumpah sejati

Lirik Lagu Apa Yang Engkau Mahu Spoon

Mieza S | 10/28/2016 01:30:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Apa Yang Engkau Mahu Spoon

Lirik Lagu Apa Yang Engkau Mahu Spoon

Apa yang engkau mahu
Setelah aku berlembut
Mulalah engkau mencari
Bertanya di sana sini

Tanyalah kepadaku ku berikan jawapanya
Andai kau tidak tahu tutup mulut sahaja

Kalau hendak menipu
Tidak perlulah ku tipu kamu
Kalau dah kerana susah
Tentu dah telah lama ia menjadi nyata
Dan aku terima sahaja takdirnya

Kalau hendak menipu
Tidak perlulah ku tipu kamu
Kalau dah kerana susah
Tentu dah telah lama ia menjadi nyata
Dan aku terima sahaja

Jikalau hendak menipu
Tidak perlulah ku tipu kamu
Kalau dah kerana susah
Tentu dah telah lama ia menjadi nyata
Dan aku terima sahaja takdirnya

Lirik Lagu Pada Mulanya Spoon

Mieza S | 10/28/2016 11:00:00 AM | 0Comments |

Lirik Lagu Pada Mulanya Spoon

Lirik Lagu Pada Mulanya Spoon

Pada mulanya ku rasa
Bercinta denganmu kekasih
Indah mewangi

Padaku kau curah segala
Sayangmu yang tidak bertepi
Terlerai sepi

Hari-hari yang ku lalui
Kini hadir mimpi ngeri
Ku lihat kau berlalu pergi
Tiada di sisi

Dimanakah janjimu
Yang kita bina bersama
Untuk menebus segala

Apakah kau kecundang
Sebelum kita berbincang
Mungkin ada jalan kembali
Bersama

Hari-hari yang ku lalui
Kini hadir mimpi ngeri
Ku lihat kau berlalu pergi
Tiada di sisi

Oh.. Oh.. Dimanakah janjimu
Yang kita bina bersama
Untuk menebus segala

Apakah kau kecundang
Sebelum kita berbincang
Mungkin ada jalan kembali

Kini di undang kesunyian
Hidup sendiri tak berteman
Ku bagaikan hilang pedoman

Kini di undang kesunyian
Hidup sendiri tak berteman
Ku bagaikan hilang pedoman

Thursday, October 27, 2016

Lirik Lagu Sahabat Romantis Spoon

Mieza S | 10/27/2016 11:28:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Sahabat Romantis Spoon


Indahnya ketika aku bersahabat dengan mu
Aku girang apabila dapat peluang bertemu
Ku tebarkan nilai kegembiraan yang engkau mahu
Lantas engkau membalasnya dengan sinis dan tawa

Membuka tirai cinta yang membara
Oh apakah engkau benar berbahagia dengan ku
Tidak engkau meluahkan hasrat hati mu kepada ku
Tahukah kau hatiku pun sebenar rasa begitu

Hajat tak kesampaian untuk aku luahkan
Dikelilingi hidup yang hanya menekan
Memang ku terasa cinta
Tapi halangan meronta

Antara nilai cinta dan cita-cita jiwa
Ku rasa belum bersedia
Tak ke laut nakhoda bersama yang dibawa
Andai kapal tiada layarnya

Ku doakan agar persahabatan kekal abadi
Itu syahdu andai dicoret dalam wangian tinta
Tak ku sangka walau sahabat tapi engkau romantis
Katakan lah sahaja ini saat bercinta
Dan kukuh hingga selamanya

Memang ku terasa cinta
Tapi halangan meronta
Antara nilai cinta dan cita-cita jiwa
Ku rasa belum bersedia

Tak ke laut nakhoda bersama yang dibawa
Andai kapal tiada layarnya
Fahamilah segala situasi dan jawapanku
Dan tangkislah kiranya

Bayang hitan menghantuimu
Ku berjanji sampai waktu pasti kita kan bersatu
Itu andai kau setia
Sehati dan sejiwa

Walau kita masih menunggu cinta
Walau kita kini sahabat cuma
Hingga tika kita menyemai cinta

Lirik Lagu Tiada Rindu Lagi Spoon

Mieza S | 10/27/2016 10:00:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Tiada Rindu Lagi Spoon

Lirik Lagu Tiada Rindu Lagi Spoon

Imbasan kenangan rindu
Berakhir sudah
Telah ku abadikan dipusara kelukaan ini
Kini berputik kuntuman bunga penawar rindu
Merawat pedih memulih duka yang rapuh

Tinggallah rindu menjadi memori cinta
Biarlah berlalu tiada rindu lagi

Kini tiada rindu lagi hanya sementara
Namun pasti ku kembali

Kini... aku bahagia
Sepi... tanpa dia
Namun... ku yakin kan pasti ada
Menanti purnama tersenyum redha

Sinaran mentari yang menyinar mengundur diri
Sang purnama malam tersenyum indah mengiring doa
Bintang-bintang melambai pasti berkelip bagai
Merestu
Menyuluh jalan menyisir kenangan rindu

Selamat tinggal rindu... rindu...

Lirik Lagu Taman Asmara Spoon

Mieza S | 10/27/2016 09:45:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Taman Asmara Spoon

Lirik Lagu Taman Asmara Spoon

Tekanan hidupku berubah kerna dirimu
Sungguh aku menyintai dirimu pada segala
Senyumanmu yang menis membuat ku terpesona
Terasa sungguh aku getarannya

Engkau sememangnya pertama yang aku cinta
Adakah engkau menyintai diriku insan biasa
Janganlah engkau merasa curiga pada diri ini
Sememangnya cintaku tulus suci

Dahulu engkau dan aku bersama melangkah kaki
Mengharungi taman-taman asmara
Percintaan kita berakhir menjadi debu
Kerana engkau curiga kesetiaanku

Sememangnya pertama yang aku cinta
Adakah engkau menyintai diriku insan biasa
Janganlah engkau merasa curiga pada diri ini
Sememangnya cintaku tulus suci

Dahulu engkau dan aku bersama melangkah kaki
Mengharungi taman-taman asmara
Percintaan kita berakhir menjadi debu
Kerana engkau curiga kesetiaanku

Perubahan diri sekarang semakin ketara
Beza semua yang pernah kita harungi menjadi sepi
Aku bagai tak percaya semuanya boleh berubah
Tetapi aku tetap menyintaimu
Jauh di sudut hati engkaulah satu


Lirik Lagu Puncak Rindu Kasih Sayang Spoon

Mieza S | 10/27/2016 09:00:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Puncak Rindu Kasih Sayang Spoon

Lirik Lagu Puncak Rindu Kasih Sayang Spoon


Kau yang kesepian
Sedang aku lama nantikan
Kau yang kerinduan
Sedang aku hidup sendirian

Di manakah
Kesilapan tergamaknya ku kau tinggalkan
Kesalahan kuburkanlah dan binakan tugu percintaan

Datanglah kau kasih kepada diriku
Aku nantikan
Lepaskanlah rindu dendam terselindung
Aku leraikan
Bertemulah puncak rindu kasih sayang
Anjung harapan
Moga damai menghujani panas rindu
Kita saksikan

Gemilanglah dua jiwa kekal bersaudara
Handai taulan dan saudara mendoakan kebahagian
Bercucuran airmata tandanya gembira
Dua jiwa satu hati di satukan ketentuan tuhan
Puncak rindu erti tanda kasih sayang
Engkau serahkan

Lirik Lagu Kota Spoon

Mieza S | 10/27/2016 08:16:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Kota Spoon

Lirik Lagu Kota Spoon

Waktu senang susah tiada siapa dapat menolong
Hanya ketabahan di dalam diri kotakan janji
Seribu cabaran tiada terduga kan kau hadapi
Tabahkanlah hati kotakanlah janji hidup di berkati

Andai kamu cuba menipu susahlah hidup
Tiada berteman kalau jujur dalam berkata pasti terkota cita-cita

Kota di cita-cita
Masih belum ternyata

Andai kamu cuba menipu susahlah hidup
Tiada berteman kalau jujur dalam berkata pasti terkota cita-cita

Kota di cita-cita
Masih belum ternyata
Kotakan kata-kata
Itulah kota kita

Lirik Lagu Takkan Ku Lepaskan Lagi Spoon

Mieza S | 10/27/2016 08:00:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Takkan Ku Lepaskan Lagi Spoon

Lirik Lagu Takkan Ku Lepaskan Lagi Spoon

Tidak aku lupa
Pada sejarah yang silam
Yang mengajar aku hidup
Serba serbi ketabahan

Sejak aku mula kenal
Erti kasih sayang
Hormati jagai bumi yang cinta ini
Mana pun akan ku semat di dalam hati
Kekasih berdiri dengan mu

Manapan tercampak aku
Di dalam hidup ini
Nama mu oh kekasih ku

Sejak kenangan bersama di dalam hati
Terima segala pengorbanan ku ini
Biarpun di dalam lumpur aku bernafas
Tersimpan semangat takkan ku lepas lagi


Lirik Lagu Dah Tersurat Kita Bersama Spoon

Mieza S | 10/27/2016 05:30:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Dah Tersurat Kita Bersama Spoon

Lirik Lagu Dah Tersurat Kita Bersama Spoon


Tak pernah terlintas hati ku
Jatuh cinta dengan mu sayang
Mungkinkah dah tersurat
Kitakan bersama

Tidak pernah aku menyangka
Kau sudi menerima diri ku
Walaupun aku hanya insan biasa
Kasih pun berbunga

Menyambut hadirmu
Doakau agar kita
Dapat terus bahagia
Buat selamanya

Waktu kau tiada hidup ku meronta
Ternyata kau dan aku
Terlalu sukar untuk oh berpisah

Oh andai ditakdir kau pergi
Tak dapat aku bayangkan
Betapa sepi hidupku
Duhai sayang

Tonton Drama Patahnya Sebelah Sayap Full Episod

Mieza S | 10/27/2016 03:30:00 PM | 0Comments |

Tonton Drama Patahnya Sebelah Sayap Full Episod

Tonton Drama Patahnya Sebelah Sayap Full Episod

Tajuk: Patahnya Sebelah Sayap
Lagu Tema : Hancur Aku - Estranged ft Fazura
Barisan Pelakon : Izzue Islam, Ummi Nazeera, Aeril Zafrel, Wawa Zainal, Syainie Shuhaimi, Normah Damanhuri, Zainab Othman dan Neera Azizi


Episod 1 Episod 2 Episod 3 Episod 4 Episod 5
Episod 6 Episod 7 Episod 8 Episod 9 Episod 10
Episod 11 Episod 12 Episod 13 Episod 14 Episod 15

Sinopsis Drama Patahnya Sebelah Sayap

Mieza S | 10/27/2016 02:00:00 PM | 0Comments |

Sinopsis Drama Patahnya Sebelah Sayap 

Sinopsis Drama Patahnya Sebelah Sayap

Tajuk : Patahnya Sebelah Sayap
Jumlah Episod: 15
Pelakon : Izzue Islam, Ummi Nazeera, Aeril Zafrel, Wawa Zainal, Syainie Shuhaimi, Normah Damanhuri, Zainab Othman dan Neera Azizi

Sinopsis Drama Patahnya Sebelah Sayap 

Mengisahkan Alisha (Ummi Nazeera), seorang gadis kampung yang telah diberikan ujian percintaan yang berat daripada kekasihnya, Amzar (Izzue Islam). Pada awalnya hubungan mereka amat baik dan harmoni kerana Alisha banyak membantu keluarga Amzar ketika Amzar sedang mencari peluang pekerjaan sebagai seorang peguam. Namun, segalanya berubah apabila Amzar lulus temuduga dan diterima untuk bekerja sebagai seorang peguam di sebuah firma guaman.

Alisha dan Amzar amat teruja apabila impian Amzar untuk menjadi peguam tercapai. Alisha membelikan Amzar pelbagai jenis kemeja agar Amzar selesa bekerja. Atas keterujaan itu, Amzar berjaya membicarakan kesnya yang pertama. Mereka berdua meraikan kejayaan Amzar di kedai makan kegemaran mereka. Amzar juga melamar Alisha dan Alisha menerima lamaran Amzar tanpa syarat dek terlalu gembira.

Selesai mereka menjamu selera, hujan pula turun dengan selebat-lebatnya. Mereka terus gegas ke kereta Alisha dan beransur pulang. Namun, kerana terlalu asyik bergurau, Amzar terlanggar sesuatu ketika mengelak kereta dari arah bertentangan.

Dalam keadaan hujan yang lebat Amzar dan Alisha tidak pasti apa yang telah dilanggar mereka. Setelah Amzar turun melihat apa yang dilanggarnya, Amzar kembali masuk memandu dan memberi alasan pada Alisha bahawa mereka hanya terlanggar tong besar dan enggan memberitahu hal sebenar.

Suatu hari, terpampang di dada akhbar mengenai sebuah kes langgar lari dan Alisha yakin bahawa kes itu mempunyai kaitan dengan kejadian malam bersama Amzar. Trauma Alisha makin bertambah apabila sekumpulan anggota polis datang ke rumahnya dan menahannya.

Menurut mereka, Alisha adalah suspek utama kes langgar lari yang disiarkan di media massa. Alisha akhirnya dijatuhkan hukuman penjara dua tahun di atas “kesalahannya” itu apabila Amzar yang pada mulanya berjanji akan membela Alisha menyepikan diri dan membiarkan Alisha menanggung akibatnya sendirian. Selepas dua tahun, Alisha dibebaskan dan menjadi tukang cuci di pejabat Kuzairi (Aeril Zafrel), suami kepada mangsa langgar lari Amzar

Tonton Drama Patahnya Sebelah Sayap Full Episod

Lirik Lagu Ringgit Berjuta Spoon

Mieza S | 10/27/2016 01:10:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Ringgit Berjuta Spoon

Lirik Lagu Ringgit Berjuta Spoon

Pernah kita kecap bahagia
Menyulam kasih menyemaikan cinta
Engkau ku cintai engkau jua ku sayangi
Kesetiaan ku jangan diragui

Kita pasangan bahagia
Ku yakin cinta untuk selamanya
Kita merancang Tuhan jua menentukan
Kita ditakdir tidak bersama

Runtuh harapan dibina
Kerana engkau jadi miliknya
Bagaikan kaca terhempas je batu
Hancur luluh impian suciku

Ku sedari kedaifan diri
Tak selayak berganding dengan mu
Walau teguhnya cinta mu pada ku
Engkau tak akan jadi milik ku

Yang ku miliki hanyalah kesucian cinta
Kesetiaan yang tiada taranya
Harta pangkat ringgit yang berjuta
Bukan jaminan membina bahagia

Hanya sekejap nikmat bahagia
Cinta kita putus jua akhirnya
Pada mu jua ku serahkan segala
Aku hanya insan yang tak berdaya
Cinta mu hanyalah sementara

Lirik Lagu Memori Sekuntum Rindu Spoon

Mieza S | 10/27/2016 11:05:00 AM | 2Comments |

Lirik Lagu Memori Sekuntum Rindu Spoon

Lirik Lagu Memori Sekuntum Rindu Spoon

Dikala sepi ini
Hatiku terluka lagi
Engkau telah mendustai
Sebuah janji….oh..oh sayang…

Ooo….tak pernah ku menduga
Engkau curang dalam cinta
Janji mu yang seindah dulu
Hiasan Cuma

Mengapa aku dipersalahkan
Mengapa tidak..oh..dirimu
Kekasih ku…ohh..

Dulu bercinta
Berjanji sumpah setia
Mengapa kini
Kau dustai..

Dulu rindu serindu rindunya
Kini benci sebencinya
Mahu semahu mahunya
Malu aku tak malu…

Wednesday, October 26, 2016

Lirik Lagu Sepenuh Hati Spoon

Mieza S | 10/26/2016 11:30:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Sepenuh Hati Spoon 

Lirik Lagu Sepenuh Hati Spoon


Bagaimana harusku luahkan
Perasaanku padamu
Yang selama ini ku pendamkan
Dalam diam ku

Sukarnya ku berterus-terang
Tentang perasaan ini
Bimbang seandainya tak kau terima
Musnahlah harapanku ini

Bagaimana harus aku menghadapi
Semua itu
Sedangkan ku menyintaimu sepenuh hati
Tak mudah untukku melupakan dirimu
Kau bagiku
Segala-galanya

Pada yang Maha Kuasa
Ku panjatkan doa

Moga dibukakan pintu hatimu
Kan ku buktikan kejujuran cintaku
Jangan biarkan keraguan
Menghantui jiwamu
Dalam ku menanti semua kepastian
Dari bibirmu oh kasih

Kasih dan sayang
Cinta dan rindu
Tersemat di jiwaku
Usah biarkan ku kecewa
Membalut luka
Agar kau mengerti
Yang selama ini
Aku menyintaimu


Lirik Lagu Rindu Serindu Rindunya Spoon

Mieza S | 10/26/2016 10:30:00 PM | 0Comments |

Lirik Lagu Rindu Serindu Rindunya Spoon

Lirik Lagu Rindu Serindu Rindunya Spoon



Berikanlah jawapan
Huraikanlah simpulan
Biar tenang jiwaku
Setelah kasih lama berlalu

Tidak mungkin ku lupa
Perjanjian kita
Di bawah rumpun bambu
Di kala bulan sedang beradu oh oh

Mengapa terjadi perpisahan ini
Di kala asmara melebar sayapnya
Mengapa kau pergi di saat begini
Di kala hatiku terlukis namamu

Kalau memang tiada jodoh
Apa lagi nak ku heboh
Aku malu pada teman
Pada semua

Rindu rindu serindu rindunya
Namun engkau tak mengerti oh oh
Pilu pilu sepilu pilunya
Namun engkau tak perduli

Malu semalu malunya
Namun apa daya orang tak sudi
Mahu semahu mahunya
Namun apa daya orang dah benci

Mengapa terjadi perpisahan ini
Di kala asmara melebar sayapnya
Mengapa kau pergi di saat begini
Di kala hatiku terlukis namamu

Kalau memang tiada jodoh
Apa lagi nak ku heboh
Aku malu pada teman
Pada semua

Rindu rindu serindu rindunya
Namun engkau tak mengerti oh oh
Pilu pilu sepilu pilunya
Namun engkau tak perduli

Malu semalu malunya
Namun apa daya orang tak sudi
Mahu semahu mahunya
Namun apa daya orang dah benci

Berikanlah jawapan
Huraikanlah simpulan
Biar tenang jiwaku
Aku malu

Tonton Drama Cinta Masam Manis

Mieza S | 10/26/2016 09:25:00 PM | 0Comments |

Tonton Drama Cinta Masam Manis



Tajuk: Cinta Masam Manis
Jumlah Episode : 24
Barisan Pelakon : Zamarul Hisham, Izara Aishah, Raja Ilya, Shah Jaszle, Mimi Ernida, Sweet Farhanna, Alis Mariya, Danny X-Factor dan ramai lagi.


Episod 1 Episod 2 Episod 3 Episod 4 Episod 5
Episod 6 Episod 7 Episod 8 Episod 9 Episod 10
Episod 11 Episod 12 Episod 13 Episod 14 Episod 15
Episod 16 Episod 17 Episod 18 Episod 19 Episod 20
Episod 21 Episod 22 Episod 23 Episod 24

Sinopsis Drama Cinta Masam Manis

Mieza S | 10/26/2016 09:09:00 PM | 0Comments |

Sinopsis Drama Cinta Masam Manis

Sinopsis Drama Cinta Masam Manis



Tajuk : Cinta Masam Manis
Jumlah Episod: 24
Pelakon : Zamarul Hisham, Izara Aishah, Raja Ilya, Shah Jaszle, Mimi Ernida, Sweet Farhanna, Alis Mariya, Danny X-Factor

Sinopsis Cinta Masam Manis

Hisham, seorang duda yang ditinggalkan isteri untuk meruskan kerjaya di luar negara. Mempunyai dua orang anak iaitu Hanna, 18, dan Hanis, 12 , mereka menjadi keutamaan dalam hidup Hisham. Hisham telah menutup pintu hatinya untuk wanita kerana ingin menumpukan perhatian terhadap kerja dan anak-anak. Sehinggalah dia bertemu dengan Zaleha.

Zaleha ialah seorang gadis muda, ceria dan 20 tahun lebih muda darinya. Mereka saling jatuh cinta namun dihalang oleh keluarga, anak-anak, dan bekas isteri Hisham.

Hanna menentang sekeras-kerasnya hubungan ayahnya dengan Zaleha. Dia menganggap Zaleha hanya inginkan harta semata-mata. Tambahan pula perbezaan umur antara mereka membuatkan Hanna berasa kurang selesa. Berbeza dengan Hanis yang cukup senang dengan perhubunga ayahnya. Bagi Hanis, sudah tiba masanya untuk ayahnya mencari kebahagiaan.

Ibu Zaleha turut tidak bersetuju dengan hubungan mereka berdua kerana status Hisham serta ingin menjodohkan anaknya dengan Erman. Lebih memburukkan lagi keadaan, bekas isteri Hisham, Tasya, pulang ke Malaysia untuk menagih cinta.

Tonton Drama Cinta Masam Manis

Safi Shayla Pek Flesksi Mudah dan Jimat!

Mieza S | 10/26/2016 05:43:00 PM | 0Comments |

Safi Shayla Pek Flesksi Mudah dan Jimat! 


Safi Shayla Pek Flesksi Mudah dan Jimat!

Tahu tak Safi Shayla telah memperkenalkan pek mudah dan jimat? Aku pun baru je bertukar jenama Safi Shayla semula sejak ditinggalkan dulu. Lima tahun lepas, aku merupakan pengguna Safi Shayla. Aku pakai shampoo Safi Shayla masa berkunjung ke rumah kawan baik. Masa tu aku ternampak shampoo yang dia guna. Rasa best je masa pakai sebab tu aku beli. Kenapa aku pilih shanpoo jenama Safi Shayla? Sebab aku duduk asrama. Untuk ke sekolah aku perlu berjalan sejauh 1km lebih. Aku bertudung, ni lah yang buat aku tak senang duduk. Kadang - kadang kepala bau masam sebab peluh bercampur selkup kepala yang menutup kepala aku. Sampai sekolah aku sendiri boleh bau kepala aku. Nampak tak? Aku nak dekat dengan orang pun malu. Aku pun beli keperluan barang sendiri, sebab tu aku bebas nak pakai shampoo apa. Sebab bukan pakai duit aku. Hehhehe. Terima kasih AYAH. 

Bila dah habis zaman sekolah, aku tinggal dengan keluarga. Barang keperluan rumah ayah dan emak yang beli. Apa yang ada itulah yang aku pakai. Selalunya bertukar shampoo. Entah banyak kali dah tak terkira sangat. Kalau rasa tengah banyak duit, beli shampoo yang semua suka. Bila tengah duit tak ada, pakai shampoo yang cukup dengan duit. Begitulah selalu. Rambut pun dah gugur banyak. 

Sampailah bila Safi Shayla keluarkan pek fleksi mudah dan jimat. Untuk orang perempuan macam aku, aku lebih mementingkan bentuk, warna, bau dan rasa (baca: rasa kesegaran selepas penggunaan) sebelum beli. Pelikkan? Hahaha. Kalau aku tengok botol cantik, warna lawa, bau pun sesuai aku akan beli. Kalau gagal sesi percubaan dimana aku tak suka bau rambut aku selepas di basuh dengan shampoo tersebut atau aku tak rasa kesegaran langsung selepaas guna. Aku akan pastikan itu kali terakhir aku beli shampoo tu. Atau mungkin aku akan beli kalau terdesak sangat. 

Apa yang menariknya tentang Shampoo Safi Shayla?  

Macam aku cakap, aku mementingkan bentuk, warna, bau dan rasa. Shampoo Safi Shayla 'Greenish Blue' ni merupakan keluaran baru dari Safi. Sebelum ni ada dua lagi shampoo safi shayla yang bewarna hijau daun pisang dengan hijau hijau tua. Nah, sekarang kita main code warna pulak. Adeh. Hehehe. Shampoo yang aku pakai sekarang ni sesuai untuk mereka yang selalu gatal kepala. Nama shampoo ni ialah Shayla Itc-Kontrol. Kepala akan rasa macam 'dingin' bila pakai. Dingin yang aku maksudkan ialah kepala akan terasa sejuk dan dingin kerana didalam shampoo tersebut mengandungi mentol. Tu lah yang menyebabkan kepala rasa segar je lepas menggunakan Shampoo Shayla Itc-Kontrol.

Safi Shayla Pek Flesksi Mudah dan Jimat!

Shampoo Safi Shayla Pek Flesksi

Pek Fleksi dari Safi merupakan satu - satunya inovasi yang terdapat dalam industri shampoo. Belum ada lagi mana - mana syarikat shampoo mengeluarkan pek fleksi seperti ini di Malaysia. Satu kebanggaan! Shampoo Safi Shayla pek fleksi mudah dan jimat kerana sangat senang untuk dibawa kemana sahaja. Lagi - lagi untuk mereka yang sangat suka pergi travel. Samaada mahu membawa terus pek fleksi ini atau dimasukkan ke bekas yang lebih kecil. Beratnya hanya 480gram sahaja. Ringan kan? Didatangkan dengan lapan (8) jenis pilihan shampoo mengikut kegemaran masing - masing. 

Safi Shayla Pek Flesksi Mudah dan Jimat!

 Korang dah cuba ke belum Safi Shayla Pek Fleksi ni? Mana nak cari? Cari je kat pasaraya. Sudah dijual di seluruh pasaraya seluruh Malaysia. Yeayy. Lepasni dah tak risau dengan masalah rambut berbau kerana bertudung. 

Boleh dapatkan Shampoo Safi Shayla dengan harga RM 14.65 sahaja. Untuk maklumat lanjut mengenai produk Safi, boleh klik pada pautan di bawah :)


Facebook

Instagram

Youtube

Laman Web


Monday, October 24, 2016

Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

Mieza S | 10/24/2016 05:45:00 PM | 0Comments |

Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

Lambakan produk tiruan di Malaysia memang semakin menakutkan. Sampaikan kita terlalu takut untuk mencuba produk yang dijual. Terlalu was - was untuk memastikan adakah ia benar yang asli atau ditiru! Seminggu yang lalu aku mencuba minyak herba asma mujarab yang dikatakan berkesan untuk orang yang selsema. Aku hanya guna seminggu sahaja.

Itupun on off. Memang berkesan. Selsema aku memang teruk semenjak wujudnya penyakit resdung. Setiap masa memang kena bergelumang dengan keadaan yang sangat tak selesa. Cairan yang asik meleleh dan buat aku tak senang duduk. Untuk seminggu yang lalu, sebelum tidur aku akan sapukan minyak herba asma mujarab ni pada tempat yang disarankan. Esok paginya, aku dah tak bersin dan tidak lagi mengalami selsema dengan teruk! Cuma bersin sekejap. Selsema pun kurang. Tapi kalau aku tak pakai, akan jadi balik dan mengganggu. 

Apa yang bestnya mengenai minyak herba asma mujarab ni? Bagi aku, aku memang suka benda yang berangin. Buat kita rasa selesa. Betul tak? Macam minyak panas. Tapi minyak herba asma mujarab ni tak panas. Dia cuma berangin yang melegakan. Semua orang wajib ada satu untuk keperluan seisi keluarga. Dari bayi sampai lah orang tua. 

Kenali Minyak Herba Asma Mujarab?


Minyak Herba Asma Mujarab ini diproses 100% secara home made sejak 40 tahun yang lalu oleh seorang Pakcik di kampung yang sentiasa mengamalkan perubatan tradisional asli. Minyak Herba Asma Mujarab ini dijamin halal dan selamat kerana daripada herba asli dan ramuan rahsianya turun temurun. 

Minyak Herba Asma Mujarab adalah produk yang perlu di miliki oleh setiap keluarga tak kira di bandar mahupun di desa.ramai yang telah mencuba Minyak Herba Asma Mujarab tidak panas dan sesuai untuk semua lapisan umur, dari bayi sehingga dewasa. Gunakan tanpa was was kerana Minyak Herba Asma Mujarab adalah HALAL dan terdiri daripada bahan bahan yang selamat digunakan.

Oleh kerana Minyak Herba Asma Mujarab ini mendapat sambutan yang tinggi di seluruh Malaysia dan di luar negara seperti Singapura, Brunei, Thailand, Indonesia, Myanmar, Bangladesh dan India. Maka ada pihak yang tidak bertanggungjawab telah meniru produk Minyak Herba Asma Mujarab ini. Mereka menggunakan labels dan design yang sama. Mereka juga cuba membuat R&D daripada Kilang.

Ramai yang mengadu produk tiruan mereka ini tidak berkesan dan berbau seperti asap rokok. Warna jenih, cair dan kurang berangin. Individu yang telah meng-klon produk Minyak Herba Asma Mujarab ini berjaya menipu ribuan pengguna di seluruh Malaysia.

Minyak Minyak Herba Asma Mujarab Sesuai Untuk?

  • Bayi berkahak
  • Muntak - muntah
  • Lelah
  • Semput
  • Selsema
  • Kembung perut/Sakit perut
  • Sakit gigi
  • Terseliuh
  • Sakit urat
  • Terkena api
  • Digigit serangga/binatang berbisa

Cara Penggunaan Minyak Herba Asma Mujarab?

  • Sapu di bahagian dada, leher, tengkuk, atas belakang tiap kali selepas mandi dan sebelum tidur.
  • Sapu dibahagian yang terkena gigitan.
  • Sapu ditempat yang lenguh atau sengal
  • Sapu pada bahagian yang terasa sakit

Perbezaan Minyak Herba Asma Mujarab Asli atau Tiruan? 

Mesti ada dalam kalangan rakyat Malaysia dah tak percaya dengan keberkesanan minyak herba asma mujarab akibat 'tersalah' beli. Ini cara untuk mengelakkan ditipu. Lihat gambar dan semoga bermanfaat.

Tiruan Peringkat 1

Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

Tiruan Peringkat 2


Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

Walaupun dengan menyertakan sekali hologram meditag KKM, pastikan ianya benar yang asli! Sekarang ni semua benda boleh tiru. Jangan tertipu. kalau susah nak periksa samaada ianya palsu atau asli sila scan QR Code yang terdapat pada belakang botol. Turut disertakan sekali nombor siri untuk buktikan ianya memang asli. Setiap keluaran minyak herba asma mujarab telah disediakan nombor siri masing - masing. Ini memudahkan kita untuk memastikan ia produk tiruan atau sebaliknya.

Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!


Tiruan Peringkat 3


Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

Perbezaan warna seal yang terdapat pada penutup botol juga merupakan salah satu cara untuk membuat tipu daya. Kadang - kadang hal remeh macam ni kita selalu leka dan tak ambil peduli. Jadi, lepas ni kena selalu berhati - hati dan waspada ya. Supaya tak tertipu lagi. 


Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

Gambar yang atas ni pun nampak macam asli kan? Tapi sebenarnya tak. Perasan tak ada pelekat hologram yang ada nombor telefon tu? Itu mesti nak acah - acah ada pelekat hologram. Jadi, pelekat hologram yang asli ialah pelekat yang ada pada belakang botol. 


Pelekat Hologram pada Minyak Herba Asma Mujarab 


Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!
Peringkat 1
Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!
Peringkat 2

Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

QR Code boleh di scan pada setiap telefon pintar milik korang untuk memastikan ke asliannya. Dan disetiap produk mempunyai nombor siri berbeza seperti di dalam sistem. :) 

Banyak kan perbezaannya? Jadi sebelum membeli belek dulu botol sampai puas hati baru beli. Kalau tak membazir duit lepastu tak berkesan langsung. Dah rugi. Padahal ada banyak cara untuk mengelakkan membeli yang tiruan. 

Rujuk video di bawah.


Testimoni Pengguna Minyak Herba Asma Mujarab


Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

Jangan Tertipu Dengan Minyak Herba Asma Mujarab Tiruan!

Berminat untuk mencuba Minyak Herba Asma Mujarab yang asli?

Hubungi : 
En. Hafis 013-4806787 (Bahagian pemasaran) 
Pn. Nurul 017-6239935 (Produk owner)

Lamanweb : 
http://herbaasma.com/

Friday, October 21, 2016

Harga Seketul Design Terlalu Mahal?

Mieza S | 10/21/2016 09:55:00 PM | 1Comments |

Harga Seketul Design Terlalu Mahal? 

Harga Seketul Design Terlalu Mahal?

Aku tak tahu nak mulakan ayat macam mana. Jadi aku membebel lah apa - apa pun biar perenggan pertama ni nampak panjang walaupun kelihatan hambar. 

Graphic Design bermaksud "Proses dan seni yang menggabungkan text dan grafik serta menyampaikan mesej secara berkesan melalui logo, brochures, flyers, poster dan medium komunikasi visual yang lain. Dunia teknologi pada hari ini, Designer sering menggunakan desktop publishing software dalam menghasilkan hasi Seni Reka Grafik dalam mencapai matlamat yang ingin disampaikan kepada audience

Dalam erti kata lain, Graphic Design adalah proses menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh pelanggan yang memerlukan kreativiti, inovasi serta kepakaran teknikal, dalam memahami produk atau servis dan matlamat pelanggan, pesaing serta target audience, dan diterjemahkan dalam bentuk kombinasi warna, bentuk, gambar, ruang dan tipografi.

(sumber

Harga Seketul Design Terlalu Mahal?


Harga Seketul Design Terlalu Mahal? Ya mahal. Kalau aku jadi pelanggan

Ya! Memang mahal, kalau aku jadi pelanggan. Mesti ada designer yang akan hentam aku bila aku cakap macam tu. Aku pernah je 'membeli'. Tapi aku bukan beli design semata. Aku membeli sesuatu yang siap didesign. Aduh. Macammana nak terangkan ni. Contoh nya macam aku buat tempahan cawan yang ada tulis nama aku. Maknanya aku siap beli design dengan produk sekali. Setiap kali aku memerlukan perkhidmatan designer, bila tanya harga begini - begini mesti MAHAL. Rasa macam tak berbaloi. Terpaksa juga tebalkan muka undur diri tak jadi nak buat tempahan. 

Ya. Harga seketul design memang mahal. Contoh macam seorang pakcik yang baru nak membangunkan sebuah kedai makan yang memerlukan satu banner kedai untuk mempromosi kedai beliau. Bila pakcik tu tanya dan sembang dengan designer tanya harga semua. Tengok - tengok mahal. Yela mahal. Sebab pakcik tu pun memang baru je nak buka kedai. Baru nak mulakan perniagaan. Modal pun ada lah sikit. Memang lah ada orang kata kalau nak berjaya kena yakin dan melabur dengan aman. Memang lah banner ni memainkan peranan penting dalam membangunkan sebuah perniagaan. Orang kata identiti. Betul tak? 

Tapi tu lah. Kalau tawar menawar jenis yang kedekut tahik idung masin memang tak dapatlah kurangkan harga. Seharusnya kena angkat kaki dan berusaha cari designer yang boleh bagi harga murah. Takkan nak buat drama sedih pulak dekat designer. Mahunya nanti kena bahan dengan geng designer. Tu jenis designer yang mulut lasser. Huhu. Kalau designer tu murah hati, mungkin dia bagi harga kasih sayang. Tapi, takkan lah sebab sebuah banner nak tawar menawar kan? Nanti designer tu fikir. 'Eleh, nak bukak kedai. Mesti tengah banyak duit. Tu pun kedekut ke?'

Ni situasi kedua. Bila aku jadi pelanggan aku nak buat tempahan seketul logo. Aku pun cerita lah dekat designer tu. Sekian sekian. Lepastu bila dapat tahu harga nya sampai beratus macam grrr. Tak logik pulak. Dah lah kecik. Nasib baik cantik. tapi cantik tu tak kemana. Sebab ada manusia jenis, suka tukar - tukar citarasa logo. Konon nak perbaharui. Keluar duit lagi kan? Lepastu belum tentu logo tu akan menaikkan nama produk aku. Lepastu pulak belum tentu aku guna logo tu sepanjang aku menjual produk. Boleh jadi, aku tukar produk lepastu aku dah tak perlukan logo tu. Kan kan? Hmm. Buat masa ni tu je kot pendapat aku sebagai seorang pelanggan yang menggunakan perkhidmatan designer. 

Selalu je aku fikir penjual nasi lemak yang menjual nasi lemak dengan rasa yang sedap walaupun meletakkan harga yang sangat murah. kalau sedap, mesti ramai orang akan jaja dari mulut ke mulut membuatkan keuntungan nya bertambah tapi perlahan. Sebab nasi lemak yang dijual adalah nasi nasi lemak yang tak menjanjikan untung asalkan pelanggan puas hati dan akan mengulangi lagi. 

Kalau 'Aku Designer'

Harga Seketul Design Terlalu Mahal?

Kalau aku jadi designer? Aku tak pernah pulak jadi designer. Tapi ni cerita pasal KALAU. So, ini cerita kalau aku jadi designer. Aku tak reti lah masalahnya. tak ada pengalaman. Sebab jadi designer kena kreatif. Aku mungkin kreatif. Tapi kreatif aku tak boleh nak dizahirkan. Sekadar mengganggu fikiran je. Menyampah. 

Contoh situasi. Ada orang mintak aku buatkan kerja sekolah dia. Bukan seorang tapi ramai. Jadi aku ambil kesempatan jadi pembuat kerja sekolah. Konon - konon dalam subjek seni. Jadinya, aku memerlukan masa, idea dan kreatif. Bila aku nak cas sikit, mesti aku fikir aku guna elektrik, barang - barang aku, perah otak lagi. Ah banyak weyh nak kena fikir. AKu mesti letak harga berpatutan. Kalau letak rendah sangat nanti rugi pulak. Hmm. 

Sebab kan aku ni 'designer' yang hebat jadi aku mesti letakkan harga yang nampak ekslusif. Nampak macam aku memang seorang 'designer'. Bukan cikai punya orang. Jangan pandang rendah dengan kemampuan aku. 

Harga Seketul Design Terlalu Mahal?

Contoh macam gambar dekat atas ni. Weyh, serius ah aku penat - penat design orang cuma nak bayar RM50 je???? Gile lah. Idea aku kot. Ingat senang ke aku nak keluarkan idea? Kena menghadap depan laptop berejam. Macam tak ada kehidupan lain. Ini ke nilai hidup aku? Sekadar RM50? Tak berbaloi sangat. 

Sebab bila orang suruh aku buat kerja, orang bayar aku dengan harga sekian - sekian, aku rasa macam tak berbaloi. AKu buat banyak. Tapi dapat sikit. Hhahaha. Bukan tamak tau.

Selalu je aku fikir, kalau jual design dekat syarikat besar dengan harga yang paling tinggi contoh petronas mesti aku akan untung besar. Dan keuntungan tu hanya mendapat sekali gedebuk (sebab aku tak pasti kalau ada royalti? Hahahha. Aku tahu dalam bidang penulisan je. Selagi penulisan nya terjual dan digunakan selagi itu penulis akan mendapat royalti dari syarikat penerbitan.) Yela. Petronas tu kaya. Mana boleh  jual murah - murah. Aku rugi. 

Sekadar pendapat seorang yang 'kalau' menjadi designer' dan tak tahu apa- apa tentang designer.

Hidup Bak Kais Pagi Makan Pagi

Harga Seketul Design Terlalu Mahal?
Nampak tak? Aku marah? Bila aku jadi pelanggan aku macam ni. Bila aku jadi 'designer' aku macam tu. 

Bagi aku designer ni bak kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Kalau tak ada design, tak ada lah duit. Mungkin sebab tu juga diorang cas mahal yang dianggap sesetengah pelanggan yang mahu menggunakan perkhidmatan seorang designer. Sebab diorang pun ada level dan skill masing - masing. Dengan sekarang ni ekonomi merundum. Memang kena kuat lah. Ingat senang ke nak cari pelanggan? 

Tak semua pelanggan jenis yang akan ulang tempahan. Ada yang jenis tempah sekali lepastu pergi. Susah kan nak jadi designer? Lagipun sekarang ni memang dah ramai sangat designer. Macam cendawan tumbuh. Macammana diorang hidup kalau dah ramai sangat designer?  Aku sebagai seorang pemerhati mungkin melihat mereka hidup dengan bergantung kepada rezeki masing - masing. Maknanya selalu percaya rezeki ada dimana - mana. Mungkin juga ada yang ambil kesempatan menyahut seruan menteri dengan buat lima enam kerja dalam satu masa. Kot? 

Atau juga mereka menjual skil masing - masing pada tahap paling tinggi? Entah. Banyak cabaran. Tapi aku memang tabik dengan designer. Kreatif sentiasa hidup dalam diri masing - masing dan tak pernah mati.

Pengalaman Berurusan Dengan Designer

Aku pernah buat tempahan stiker. Bukan aku yang nak. tapi orang lain. 'Orang tu' suruh aku berurusan sendiri. Kalau aku yang berurusan ikut cara aku lah. tapi segala macam design, bentuk, warna bukan urusan aku. Aku sekadar pengantaraan je. 'Orang tu' pun dah okay dengan harga yang ditawarkan sebab tak membebankan sangat.

Designer tanya aku ada contoh logo tak? Aku pun bagi. Lepastu designer tu kata dia taknak file dalam excel. Aku tak tahu apa - apa. Dia kata dia boleh trace logo tu guna photoshop tapi harga lain. Maksud nya dia nak tambah harga. 'Orang tu' pun cakap, lah nak tambah harga buat apa lagi? Logo dah siap tinggal print je kot. Aku pun bagitahu lah designer tu. 

Lepastu designer tu kata tak apa lah. Boleh jela. Jadi dia tolong buatkan balik logo tu guna photoshop sebab kalau print guna file excel memang hancur. Nak dijadikan cerita bila logo dah siap, aku tunjukkan pada 'orang tu'. 'Orang tu' pun kata okay.

Bila dah siap print semua, dah siap pos. Barang sampai dekat rumah. Tengok - tengok ada salah ejaan. Nak tahu apa jadi? 'Orang tu' salahkan designer tu. Padahal dia dah hantar contoh kot dekat aku. Aku pun dah tunjukkan dekat 'orang tu'. Sebab kan aku malas nak campur urusan orang dewasa aku bagi je nombor designer tu dekat 'orang tu'. 'Orang tu' dengan rasa berkuasa nya pergi keluarkan segala akta bagai. 

Hmm. Kesian designer tu. Kena print balik semula dan membuat penghantaran. Semua kos designer tu tanggung. Lepastu walaupun bukan salah aku, aku nak mintak maaf bagi pihak 'orang tu' sebab menyusahkan seorang designer ni. Dia dari group Grafik Malaya jugak. Selepas dari insiden tu, aku di remove dari satu group whatsapp. Aku tak pasti aku kena remove sebab aku tak bercakap dan tunjuk skil mendesign atau sebab insiden yang berlaku. 

Bersalah gila rasa. 

...

Ni ada contoh artwork yang aku ambil dalam group Grafik Malaya dengan izin tuan punya badan. Simple je kan? Setiap logo ada maksud tersirat dan tersurat. Kau rasa berbaloi tak sebuah design di cas dengan harga beratus ringgit? Macam aku cakap, tak berbaloi kalau aku adalah seorang pelanggan yang tak pernah mengerti jerih payah seorang designer. Yang menganggap designer sekadar 'adik  - adik' yang mencipta logo. Maksudnya, aku nak cakap. Eleh. Logo ni. Adik aku pun boleh lukis. Lebih kurang macam tu lah.

Tapi SANGAT BERBALOI kalau aku memang mengerti kepayahan seorang designer dalam menghasilkan sebuah logo yang simple macam ni dan membawa maksud yang sangat besar. Kalau tak silap, lagi simple design tu lagi power. Kan? Ke aku salah? Hahhaha. 



Harga Seketul Design Terlalu Mahal?

Logo diatas merupakan koleksi logo sejak dari tahun 2002 sehingga 2016. Kalau rasa teringin dan berminat dengan kepakaran dan skil yang ada pada abang ni boleh contact beliau di Facebook Burhanuddin Helmy. Aku tak promote beliau, tapi sebab aku suka tengok design dia. Okay bye. 

Kesimpulan dari bebelan aku tadi :

Hargailah hasil kerja Seorang Designer ^_^

Jom tengok video dekat bawah. (Sumber

© Copyright 2017 | ALL Right Reserved to Owner. Re-edit by Sehijau Blog RA.